جدی 24, 1399 12:18 Asia/Kabul
  • تصویب قطعنامه برکناری ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا
    تصویب قطعنامه برکناری ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا

اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا به قطعنامه‌ برکناری رئیس‌جمهور آمریکا با استناد به متمم 25 قانون اساسی ایالات متحده رای مثبت دادند.

به گزارش رادیودری به نقل از شبکه «سی ان ان»، مجلس نمایندگان آمریکا شامگاه سه‌شنبه (به وقت محلی)، با تصویب قطعنامه‌ای که «جیمی راسکین» نماینده دموکرات ایالت مریلند آن را ارائه کرده است، از «مایک پنس» معاون "دونالد ترامپ" خواستند تا هرچه سریعتر از اختیارات و قدرت خود طبق بند چهار متمم 25 قانون اساسی برای برکناری رییس جمهور استفاده کند.

تصویب این قطعنامه در حالی است که اوایل روز سه شنبه، پنس در نامه‌ای به «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا درخواست فعالسازی متمم 25 قانون اساسی را برای برکناری ترامپ رد کرده بود.

پلوسی نیز هشدار داده بود در صورتی که پنس از فعال کردن متمم 25 قانون اساسی خودداری کند، گزینه بعدی کنگره حرکت به سوی استیضاح ترامپ خواهد بود.

طبق این گزارش، دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارند،  امروز چهارشنبه در خصوص طرح استیضاح ترامپ به اتهام تحریک به شورش رأی‌گیری کنند.

دوره ریاست‌جمهوری ترامپ در تاریخ 20 ژانویه 2021 (1دلو13999به پایان می‌رسد.

 در صورتیکه پیش از پایان این دوره استیضاح شود، ممکن است با با تصمیم سنا از حق برعهده گرفتن هرگونه جایگاه فدرال در ایالات متحده آمریکا چه به صورت انتخابی و چه به صورت انتصابی محروم شود.

ترامپ با تهییج هواداران خود برای به آشوب کشیدن نشست روز چهارشنبه (6 ژانویه) سنا، نه تنها در سمت خود ابقا نشد بلکه با رسوایی عزل و استیضاح پیش از ترک دفتر ریاست جمهوری نیز مواجهه شده است.

کلیدواژه