جدی 26, 1399 11:36 Asia/Kabul
  • هشدار نمایندگان آمریکا به پمپئو درباره صادرات سلاح به خلیج فارس
    هشدار نمایندگان آمریکا به پمپئو درباره صادرات سلاح به خلیج فارس

رئیس و چند عضو کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نسبت به صدور مجوز صادرات سلاح در روزهای پایانی دولت ترامپ، هشدار دادند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری ، در نامه گرگوری دبلیو میکس (نیویورک) ، آلبو سیرز (نیوجرسی) ، تد دوتچ (فلوریدا) ، کارن باس (کالیفرنیا) ، ویلیام آر کیتینگ (ماساچوست) ، آمی برا (کالیفرنیا) و خواکین کاسترو (تگزاس) به مایک پمپئو وزیر امور خارجه ترامپ، خواستار توقف کامل مجوزهای دولت ترامپ برای صادرات سلاح در روزهای پایانی شده‌اند.

نمایندگان مجلس آمریکا تاکید کردند هرگونه اعلام فروش سلاح در آخرین دقایق، زمان کافی برای نظارت کامل کنگره بر آنها را فراهم نمی‌کند و هشدار دادند که در هر پرونده‌ای که توسط دولت، بدون حمایت دو حزب از کنگره انجام شده باشد، تجدید نظر و لغو خواهد شد .

در این نامه خطاب به پمپئو آمده است: در هفته‌های اخیر، وزارتخانه حدود هشت اعلان صادرات اسلحه را ارسال کرده است که به طور کاملا روشنی با روش‌های دیرینه موجود، متفاوت است که اجازه بررسی قبلی توسط رئیس و اعضای ارشد کمیته‌های امور خارجی مجلس و روابط خارجی سنا را می‌دهد.

گزارش‌های اخیر بین‌المللی نشان می‌دهد که رژیم آل سعود میلیاردها دلار در معاملات تسلیحاتی جهت تقویت روابط خود با کشورهای غربی به ویژه آمریکا هزینه کرده است.

عربستان یکی از بزرگترین خریداران سلاح است و بخش زیادی از سلاح‌های خود را از بریتانیا و آمریکا برای کشتار مردم مظلوم یمن تامین می‌کند.

جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از شانزده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

 

کلیدواژه