صدور فرمان عفو ریاست جمهوری توسط ترامپ
(last modified 1399-11-01T11:12:03+00:00 )
دلو 01, 1399 15:42 Asia/Kabul
  • صدور فرمان عفو ریاست جمهوری توسط ترامپ
    صدور فرمان عفو ریاست جمهوری توسط ترامپ

دونالد ترامپ در آخرین ساعات ریاست جمهوری خود برای ده ها نفر  فرمان عفو صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، رئیس جمهور آمریکا 73 نفر را عفو کرده است. وی برای 70 نفر دیگر نیز تخفیف مجازات در نظر گرفته است.

یکی از عفو شدگان، استیو بانون مشاور پیشین کارزار انتخاباتی ترامپ است. وی به دلیل فساد و تامین مالی مبارزات انتخاباتی ترامپ از طریق غیرقانونی، محکوم شده بود.

گفته می شود دونالد ترامپ قصد دارد برای خودش فرمان عفو ریاست جمهوری صادر کند. وی بیم آن دارد که پس از پایان ریاست جمهوری خود، با اتهامات مختلف از جمله مسایل مالیاتی محاکمه شود.

رسانه های آمریکایی به نقل از مقامات آگاه خاطر نشان می کنند که برخی از نزدیکان ترامپ، وی را از این اقدام منع کرده اند. اگر ترامپ برای خودش فرمان عفو صادر کند، نام وی به عنوان اولین رئیس جمهور آمریکایی که خود را مشمول بخشش ریاست جمهوری قرار داده، در تاریخ ثبت خواهد شد.

گفته می شود، کارشناسان و حامیان قانون اساسی آمریکا، اصلی ترین مخالفان این اقدام ترامپ هستند.

دوران ۴ ساله ریاست جمهوری ترامپ امروز چهارشنبه به پایان می رسد. جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا پس از برگزاری مراسم تحلیف، از امروز زمام امور را در دست می گیرد. ترامپ به عنوان اولین رئیس جمهور آمریکا در مراسم واگذاری قدرت به جانشین خود شرکت نمی کند. وی هنوز نتیجه انتخابات را رد می کند و حاضر نیست شکست خود را بپذیرد. 

کلیدواژه