دلو 02, 1399 08:42 Asia/Kabul
  • بایدن: افراط گرایی و تروریسم داخلی چالش آینده آمریکا است
    بایدن: افراط گرایی و تروریسم داخلی چالش آینده آمریکا است

«جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا در مراسم تحلیف خود گفت: تروریسم داخلی و افراط گرایی چالش آینده آمریکاست و باید بر آنها غلبه کنیم.

به گزارش رادیودری، «جو بایدن» روز چهار‌شنبه در اولین سخنرانی رسمی ‌اش به عنوان چهل و ششمین رئیس‌جمهور آمریکا بر وجود اتحاد میان مردم کشورش تأکید کرد و گفت: باید با همدلی و اتحاد، افراطی‌گرایی و بی‌قانونی را در سراسر آمریکا ریشه‌کن کرد.

وی با اشاره به حمله هوادران ترامپ به کنگره گفت: آن جمعیت خشن تصور کردند که می‌توانند اراده مردم را خاموش کنند، دموکراسی را خدشه دار کنند، این اتفاق نیفتاد و هرگز نخواهد افتاد.

«جو بایدن» به سفید‌بر‌تر پنداری و تروریسم داخلی در داخل کشورش اشاره کرد و گفت با این مسائل مقابله خواهیم کرد.

جو بایدن به برنامه دولت خود برای مبارزه با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت سرانجام باید به عنوان ملتی واحد رو در روی این بیماری همه‌گیر (کرونا) بایستیم.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین خواستار سکوت برای ادای احترام به 400 هزار قربانی کرونا شد.

پیشتر رسانه‌های خبری گزارش کرده بودند که بایدن قصد دارد در اولین روز کاری خود حداقل 15 دستور اجرایی را به منظور بی‌اثر کردن اقدامات «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق این کشور صادر می‌کند.

بازگشت به توافق اقلیمی پاریس و سازمان جهانی بهداشت، لغو منع مهاجرتی از چند کشور با اکثریت جمعیت مسلمان و توقف ساخت دیوار مرزی با مکزیک از جمله این دستورات خواهند بود.

کلیدواژه