دلو 05, 1399 10:29 Asia/Kabul
  • چامسکی: آمریکا سردمدار تروریسم است
    چامسکی: آمریکا سردمدار تروریسم است

یک فیلسوف و تاریخ‌دان برجسته آمریکایی گفت آمریکا یک کشور سردمدار در زمینه تروریسم است.

به گزارش راشاتودی، "نوام چامسکی" فیلسوف و تاریخ‌ دان آمریکایی روز شنبه گفت، آمریکا یکی از بزرگترین نیروهای تروریست در جهان را دارد.

چامسکی افزود، آمریکا تنها کشوری است که در مقابل دادگاه جهانی بابت تروریسم بین‌المللی محکوم شد.

این فیلسوف و تاریخ‌ دان آمریکایی خاطرنشان کرد دیوان بین‌المللی دادگستری در سال 1986، آمریکا را بدلیل حمایت از شبه‌نظامیان نیکاراگوئه، نقض قوانین بین‌المللی و نقض حق حاکمیت این کشور محکوم کرد.

عملکرد دولت‌های مختلف آمریکا از جمله دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق این کشور نشان می‌ دهد این دولت ها ابایی از این ندارند که  گروه‌های تروریستی مانند گروهک تروریستی منافقین که در دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران با واشنگتن اشتراک نظر دارند را گروه‌های آزادی خواه نامیده و درمقابل گروه‌های مخالف سلطه آمریکا و رژیم صهیونیستی مانند حزب الله لبنان و گروه های فلسطینی مانند حماس و جهاد اسلامی را تروریستی بنامد.

آمریکا در سال 2011 گروهک تروریستی منافقین را علی‌رغم سابقه آشکارش در ترور و کشتار غیرنظامیان ایرانی و عراقی از فهرست گروه‌های تروریستی خارج کرد.

واشنگتن در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما از سال 2012 به بهانه حمایت از گروه‌های معارض سوری و در واقع برای مبارزه و درهم شکستن محور مقاومت  از گروه‌های تروریستی  تکفیری به ویژه داعش پشتیبانی همه جانبه  ای را آغاز کرد.

نقش آمریکا در ایجاد و گسترش داعش مساله ای است که حتی ترامپ نیز در جریان  مبازات انتخاباتی خود به آن اشاره کرد.

 

کلیدواژه