دلو 05, 1399 14:03 Asia/Kabul

مأمور پلیس شهر «تاکوما» در جنوب «سیاتل» ایالت واشنگتن آمریکا، با خودرو، گروهی از عابران پیاده را زیر گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روزنامه «سیاتل تایمز»، ویدئویی به تازگی منتشر شده است که نشان می‌دهد یک افسر پلیس آمریکایی در شهر «تاکوما» ( Tacoma  ) در  ایالت واشنگتن آمریکا  با خودروی  پلیس، گروهی از معترضانی را که در خیابان ایستاده بودند، زیرگرفت.

ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است، افرادی را نشان می‌دهد که پس از عبور خودروی  پلیس از روی آنها، بر  زمین افتاده اند.

در پی این اقدام نیروی پلیس تاکوما، یک نفر بر اثر شدت جراحات ناشی از برخورد با خودروی پلیس به بیمارستان منتقل شد.

به دنبال این اقدام خشونت آمیز پلیس تاکوما، مردم شروع به اعتراض و کوبیدن به پنجره‌های خودرو کردند و این افسر پلیس از ترس واکنش شدید مردم به سرعت از صحنه گریخت.

بر اساس این گزارش، افسر پلیسی که با خودرو به  سمت جمعیت حمله‌ ور شده است، به مرخصی اجباری فرستاده شد تا تحقیقات درباره این قضیه تکمیل شود.

پلیس آمریکا،  به استفاده از خشونت بیش از حد معروف است و این اولین بار نیست که گزارش‌های این چنینی از استفاده افسر پلیس آمریکا از خشونت بیش از حد منتشر می‌شود.

پیش از این نیز در فواصل زمانی متفاوت کلیپ‌های ویدئویی از رفتار‌های خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با مردم این کشور به ویژه اقلیت‌ها و سیاهپوست‌ها منتشر شده است.

انتشار ویدیویی از رفتار خشونت آمیز پلیس با " جورج فلوید" شهروند سیاهپوست آمریکایی، که منجر به مرگ وی شد سال گذشته 2020  موجب شکل گیری اعتراضات سراسری ضد نژادپرستی درآمریکا شد. 

 

کلیدواژه