دلو 06, 1399 10:31 Asia/Kabul
  • موج دوم دستورهای اجرایی بایدن
    موج دوم دستورهای اجرایی بایدن

رسانه‌های آمریکایی از ادامه امضای دستورهای اجرایی جدید برای لغو تصمیم‌های ترامپ طی هفته دوم ریاست جمهوری جو بایدن خبر می‌دهند.

به گزارش "هیل"،  «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا دستور کار اجرایی خود را در هفته دوم ریاست جمهوری مشخص کرده است و قصد دارد روی مساله مهاجرت، خدمات درمانی، حوزه‌های تغییرات اقلیمی، حقوق نژادی و برخی مسائل دیگر تمرکز کند. 

طبق این گزارش، بایدن در روز سه شنبه (26ژانویه) یک دستور اجرایی درباره برابری نژادی و احیای برخی قوانین انتقال تجهیزات نظامی به پلیس اجرایی محلی که در دوران «باراک اوباما» تدوین شده بود را امضا خواهد کرد. 

رییس جمهور آمریکا  همچنین قصد دارد روز جمعه چند دستور اجرایی در زمینه لغو سیاستهای دوره ترامپ درباره سیستم پناهندگی و ایجاد ساز و کاری برای رسیدگی به دلایل اصلی مهاجرت از کشورهای آمریکای مرکزی امضا کند. 

دونالد ترامپ با اجرای سیاست تحمل صفر باعث جدا شدن کودکان بسیاری از خانواده‌های خود در مرزهای آمریکا شد.

این مساله انتقادات حقوق بشری زیادی را علیه آمریکا به راه انداخته است.

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در ماه ژوئن از دولت به دلیل این دستورات مروبوط به پناهجویان شکایت کرد.

دولت آمریکا در مجموع از مارس 2020، صد و 59 هزار مهاجر و هفت هزار و 600 خانواده را اخراج کرده است.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، بایدن در اولین روز کاری خود به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، 17 دستور اجرایی با هدف باطل کردن اقدامات دونالد ترامپ امضا کرد.

از جمله مهمترین این دستورات اجرایی می‌توان به لغو ممنوعیت مسافرتی و مهاجرتی از کشورهای دارای اکثریت مسلمان، بازگشت به توافق آب‌وهوایی پاریس، اجباری شدن استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی و پایان وضعیت اضطراری در مرز آمریکا-مکزیک، اشاره کرد.

کلیدواژه