عقرب 03, 1395 09:32 Asia/Kabul
  • وعده ترامپ برای اخراج 2میلیون مهاجر از آمریکا

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حزب جهوریخواه وعده داد که در 100 روز اول دولت احتمالی خود، 2میلیون مهاجر غیرقانونی را اخراج می کند.

، دونالد ترامپ، روز شنبه در سخنانی در شهر گتیزبورگ پنسیلوانیا برنامه 100 روز اول کاری خود را در صورت انتخاب شدن به مقام ریاست جمهوری آمریکا، اعلام کرد و وعده اخراج این دو میلیون مهاجران غیرقانونی را داد.

به گزارش ایرنا به نقل از "سی بی اس نیوز" ترامپ که در هفته های اخیر به علت افشای مسائل اخلاقی وارد حاشیه شده است، روز شنبه در این سخنرانی تلاش کرد تا بار دیگر توجه مردم آمریکا را به برنامه های اصلی خود معطوف کند.

کاندیدای جمهوریخواه در جریان این سخنرانی گفت که به انجام مذاکره مجدد بر سر تعهدات آمریکا در زمینه هایی چون تجارت بین المللی و تغییرات زیست محیطی خواهد پرداخت. ترامپ همچنین افزود، فرایند اخراج 'بیش از دو میلیون مهاجر غیرقانونی' را که به ظن وی مرتکب خلاف شده اند، از خاک آمریکا آغاز خواهد کرد و خواستار حکم زندان حداقل دو ساله برای کسانی شد که برای ورود مجدد به آمریکا تلاش می کنند.

نامزد جمهوریخواهان گفت، پرداخت های آمریکا به برنامه مهار تغییرات زیست محیطی سازمان ملل را متوقف می کند و پول آزاد شده را صرف تقویت زیرساخت های این کشور خواهد کرد. ترامپ همچنین هیلاری کلینتون رقیب خود از حزب دمکرات را متهم به تحت کنترل بودن منافع شرکت ها کرد.

 

 

کلیدواژه