دلو 17, 1399 10:22 Asia/Kabul
  • بایدن و ادعای جدید؛ دیپلماسی آمریکا بازگشته است
    بایدن و ادعای جدید؛ دیپلماسی آمریکا بازگشته است

"جو بایدن" رئیس‌ جمهور آمریکا روز پنجشنبه مدعی شد، دیپلماسی آمریکا بازگشته است.

به گزارش رادیودری، "بایدن" که برای تشریح اولویت‌های سیاست خارجی دولتش به وزارت خارجه  آمریکا رفته بود، مدعی شد، واشنگتن از این پس در همه جای جهان از دموکراسی و حقوق بشر حمایت خواهد کرد.

رئیس‌ جمهور آمریکا  با اذعان به فاجعه انسانی که طی سال‌های اخیر در سایه حمایت‌های کشورش از ائتلاف متجاوز سعودی در جنگ یمن رقم خورده است، مدعی شد، دولتش تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان بخشیدن به جنگ یمن را آغاز می‌کند.

"جو بایدن" در ادامه اما به روسیه و چین تاخت و از قصد واشنگتن برای مقابله با  آنچه اقتدارگرایی این دو کشور خواند خبر داد.

بایدن  از چین به عنوان جدی‌ترین رقیب آمریکا یاد کرد و وعده داد واشنگتن در عرصه‌های مختلف اعم از  مالکیت معنوی و سیاست‌های اقتصادی پکن را به چالش خواهد کشید.

رئیس‌ جمهور آمریکا درباره روسیه نیز گفت: واشنگتن برای افزایش دادن هزینه‌ها علیه روسیه و دفاع از منافع حیاتی آمریکا تردید نخواهد کرد.

بایدن درخصوص خروج نیروهای آمریکایی از آلمان نیز اظهار داشت: "لوید آستین"، وزیر دفاع آمریکا را مأمور بررسی وضعیت نیروهای آمریکایی در سراسر جهان کرده و در زمانی که این بررسی در جریان است هر گونه جابجایی نظامیان آمریکا از آلمان متوقف خواهد شد.

رئیس‌ جمهور آمریکا در ادامه مدعی تغییر سیاست‌های کشورش در قبال پناهجویان و مهاجران شد و اعلام کرد، به زودی یک دستور اجرایی صادر خواهد کرد که به موجب آن تلاش‌های جدی برای احیای برنامه پذیرش پناهجویان آغاز خواهد شد.

کلیدواژه