دلو 17, 1399 12:08 Asia/Kabul
  • نشست شورای امنیت ملی آمریکا با موضوع برنامه هسته‌ای ایران
    نشست شورای امنیت ملی آمریکا با موضوع برنامه هسته‌ای ایران

نشست کمیته مدیران شورای امنیت ملی آمریکا با موضوع برنامه هسته‌ای ایران و بازگشت واشنگتن به برجام برگزار می‌شود.

پایگاه خبری آمریکایی «آکسیوس» به نقل از منابع آگاه گزارش داد، کاخ سفید امروز جمعه جلسه کمیته مدیران شورای امنیت ملی آمریکا را با محوریت برنامه هسته‌ای ایران تشکیل می‌دهد.

به گفته یک منبع آگاه، یکی از اصلی‌ترین موارد جلسه امروز این است که آیا آمریکا باید قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در ماه ژوئن به سمت بازگشت به توافق هسته‌ای برود یا تا بعد از آن صبر کند.

به نوشته آکسیوس، وزراتخانه‌های خارجه و دفاع آمریکا از اظهارنظر درباره این خبر خودداری کردند و یک سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا هم حاضر به اظهارنظر در این خصوص نشد.

پیشتر خبرگزاری رویترز به نقل از چهار منبع آگاه نوشت، وزرای خارجه آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان درباره چگونگی احیای توافق هسته‌ای برجام گفت‌وگو خواهند کرد.

بنابر این گزارش، این منابع که خواسته‌اند هویتشان پنهان بماند زمان دقیق برگزاری این نشست را اعلام نکردند اما دو نفر از آنها گفته‌اند این نشست ممکن است همین جمعه برگزار شود و دو نفر دیگر زمان آن را هفته آینده اعلام کردند.

بازگشت به برجام یکی از وعده های انتخاباتی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بوده است.

ایران همواره تاکید کرده است که اگر دولت آمریکا همه تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران را لغو و بدون قید و شرط به برجام باز گردد، ایران هم به تعهدات برجامی خود عمل می کند. 

جمهوری اسلامی ایران بعد از خروج آمریکا از برجام و براساس مفاد  توافق هسته ای برخی اقدامات خود از جمله غنی سازی 20 درصدی اورانیوم را از سرگرفت.

کلیدواژه