پایان مشارکت اطلاعاتی آمریکا با عربستان در جنگ یمن
(last modified Sat, 06 Feb 2021 06:03:53 GMT )
دلو 18, 1399 10:33 Asia/Kabul
  • پایان مشارکت اطلاعاتی آمریکا با عربستان در جنگ یمن
    پایان مشارکت اطلاعاتی آمریکا با عربستان در جنگ یمن

به گفته وزارت دفاع آمریکا، واشنگتن کمک به ریاض در جنگ علیه یمن در حوزه اطلاعاتی را متوقف کرده است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در آخرین اظهارات خود خاطر نشان کرد، بازبینی سیاست‌های نظامی باعث توقف تعهدات واشنگتن نخواهد شد.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا تاکید کرد که این کشور کمک به ریاض در جنگ یمن را متوقف کرده اما در عین حال گفت، سعودی‌ها همچنان شریک اساسی آمریکا به شمار می‌آیند.

وزارت خارجه دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز عصر پنج‌شنبه مدعی شد واشنگتن قصد دارد حمایت از عملیات‌های تهاجمی در یمن را متوقف کند.

اخبار منتشر شده از تصمیم بایدن به حذف نام انصارالله یمن از فهرست گروه های ترریستی حکایت دارد.

عربستان از مارس 2015،‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از هفده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

تجاوز نظامی عربستان به ویژه در بحبوحه همه گیری کووید-۱۹، کشور فقیر یمن را با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه کرده است.

وی که در کنفرانس خبری پنتاگون صحبت می‌کرد، همچنین افزود: «خواستار پایان مسئولانه جنگ در افغانستان هستیم و تمامی تصمیمات اتخاذ شده را بازبینی می‌کنیم».

کربی گفت: «هنوز تصمیمی درباره نیروهای آمریکایی در افغانستان اتخاذ نشده و توافقنامه دوحه – بین طالبان و کابل زیر نظر آمریکا - و میزان پایبندی به آن را ارزیابی خواهیم کرد.

کلیدواژه