بلینکن: آمریکا همکاری با شورای حقوق بشر را از سر می گیرد
(last modified Mon, 08 Feb 2021 14:35:12 GMT )
دلو 20, 1399 19:05 Asia/Kabul
  • بلینکن: آمریکا همکاری با شورای حقوق بشر را از سر می گیرد
    بلینکن: آمریکا همکاری با شورای حقوق بشر را از سر می گیرد

وزیر خارجه آمریکا در پیام‌ هایی در صفحه توئیتر خود گفت، این کشور همکاری با شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را از سر می گیرد.

به گزارش خبرنگار رادیودری به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، "آنتونی بلینکن" وزیر خارجه آمریکا در این توئیت ها بدون اشاره به نقض حقوق بشر از سوی دولت و اقدام پلیس در سرکوب شدید رنگین پوستان و دیگر شهروندان و بسیاری از اینگونه موارد ضد بشری، از سرگیری همکاری آمریکا با شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را اعلام کرد. 

بلینکن در این پیام های توئیتری مدعی شد شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد معیوب و نیازمند اصلاحات است، اما خروج از آن، به اصلاح اش کمکی نمی‌ کند و بهترین راه ارتقای این شورا، ریاست آمریکا بر آن است.

مقاومت اغلب کشورهای جهان در برابر سوء استفاده آمریکا از موضوع حقوق بشر، به ویژه درقبال جنایات و نقض کتمان ناپذیر حقوق بشر از سوی صهیونیست ها به خروج واشنگتن از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد منجر شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا از زمان ورود به کاخ سفید، این کشور را از بسیاری از توافق‌ های چند جانبه همچون معاهده آسمان‌های باز، برجام، پیمان آب ‌و هوایی پاریس به بهانه‌ هایی همچون به ضرر آمریکا یا ناقص بودن یا مغایرت آن با منافع امنیتی این کشور خارج کرده است.

 

کلیدواژه