عقرب 04, 1395 12:28 Asia/Kabul
  • گفتگوی وزیران امور خارجه روسیه و آمریکا درباره سوریه

وزیر امورخارجه روسیه در گفتگوی تلفنی با همتای آمریکایی خود اجرا نشدن تعهد واشنگتن در زمینه جدا کردن گروههای مسلح موسوم به معارض از تروریست های ضدسوری را به وی گوشزد کرد.

به گزارش ایرنا، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در مذاکره تلفنی آخرین تحولات سوریه به ویژه شرق حلب را بررسی کردند.

بنا به اعلام وزارت خارجه روسیه، لاوروف در این مذاکره خودداری آمریکا از اجرای توافق 9 سپتامبر2016 (19 سنبله 1395) بین وزیران خارجه دو کشور در ژنو را مورد انتقاد قرار داد و بر لزوم اجرای این توافق به منظور بهبودی شرایط در سوریه در چارچوب مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت: گروههای تروریستی و همپیمانان آنها در جریان آتش بس موقت بارها از منطقه شرقی حلب اقدام به گلوله باران و نقض آتش بس کردند.

واشنگتن که حدود یک سال پیش وعده داده بود، گروههای مسلح موسوم به معارضان تحت حمایت خود را از مناطق زیر سلطه تروریست ها در سوریه جدا کند و در توافق ژنو نیز رسما متعهد به انجام این کار شد، تاکنون حاضر نشده گامی در این مسیر بردارد.

"ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پیشتر اعلام کرد خودداری واشنگتن از انجام توافق های خود با مسکو در نشست سپتامبر 2016 (19 سنبله 1395) ژنو سوئیس برای برقراری آرامش در سوریه موجب بروز وضعیت دشوار و پرتنش کنونی در حلب شده است.

گروه های تروریستی مستقر در شهر حلب سوریه، از شنبه شب با نقض آتش بس، شلیک گلوله و خمپاره به مناطق مختلف این شهر را ازسرگرفته اند.

کلیدواژه