اظهارات سناتور آمریکایی در مخالفت با غنی‌سازی اورانیوم در ایران
(last modified 1399-11-23T07:07:05+00:00 )
دلو 23, 1399 11:37 Asia/Kabul
  • اظهارات سناتور آمریکایی در مخالفت با غنی‌سازی اورانیوم در ایران
    اظهارات سناتور آمریکایی در مخالفت با غنی‌سازی اورانیوم در ایران

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا از حزب دمکرات، خواستار توقف غنی‌سازی اورانیوم در ایران شد.

به گزارش رادیودری، باب منندز  Bob Menendez روز چهارشنبه در بیانیه‌ای همچنین از اظهارات اخیر جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اینکه حاضر نیست قبل از بازگشت ایران به تعهدات هسته‌ای خود ذیل برجام تحریم‌های آمریکا علیه ایران را لغو کند، تقدیر کرد.

این سناتور ارشد دموکرات در ادامه گفت: من از تلاش‌های دولت برای رسیدن به راهکاری دیپلماتیک در قبال ایران که در مقایسه با راهکار قبلی (برجام) بلندمدت‌تر باشد و چالش‌های مهم دیگر را نیز پوشش دهد، حمایت می‌کنم.

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا افزود: به عقیده من دولت باید برای انجام این کار همکاری نزدیکی با متحدانمان داشته باشد و نباید ضرب‌الاجل‌های ایرانی‌ها و دیگر بازیگران خارجی را مبنای تصمیم‌گیری‌ قرار دهد.

ایران قویا با مذاکره مجدد در خصوص برنامه هسته ای مخالفت کرده است.

جمهوری اسلامی ایران تصریح کرده  است که با توجه به آنکه واشنگتن طرفی بوده که توافق را نقض کرده و کاهش تعهدات تهران در واکنش به اقدام غیرقانونی آمریکا انجام شده ، توقف غنی سازی را به رفع تحریم ‌ها منوط کرده است.

یک‌سال بعد از خروج آمریکا از برجام، تهران اعلام کرد طبق مفاد مندرج در توافق هسته‌ای طی چند گام تعهداتش در توافق هسته‌ای را کاهش خواهد داد.

دولت آمریکا به عنوان یکی از طرف های امضا کننده برجام ضمن خروج یکجانبه و غیرقانونی از آن در مه 2018، شدیدترین تحریم‌ها را ضد ملت ایران به اجرا گذاشته است.  

کلیدواژه