واکنش‌ها به تبرئه ترامپ
(last modified 1399-11-26T11:14:06+00:00 )
دلو 26, 1399 15:44 Asia/Kabul
  • واکنش‌ها به تبرئه ترامپ
    واکنش‌ها به تبرئه ترامپ

شماری از کارشناسان و چهره‌های شاخص آمریکا، تبرئه رئیس جمهور سابق آمریکا در دادگاه مجلس سنا را در راستای غالب شدن نژادپرستی در فضای سیاسی این کشور توصیف کردند.

به گزارش رادیو دری به نقل از  روزنامه «گاردین»، منتقدان بر این باورند، تصمیم چهل و سه سناتور جمهوری‌خواه برای تبرئه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا نژادپرستانه و در راستای حمایت از نژادپرستی است.

«کیمبرلی آتکینز» یادداشت‌نویس برجسته و سیاه‌پوست نشریه «بوستون گلوب» در پیامی توئیتری نوشت، اوباش تلاش کردند تأیید آرای افرادی شبیه به او را متوقف کنند.

از سوی دیگر «کارن عطیه» ستون‌نویس روزنامه «واشنگتن پست» در یادداشتی با تیتر «امروز سفید برتر پنداری پیروز شد» نوشت: «تاریخ نشان خواهد داد که رهبران هر دو جناح این اجازه را دادند که سفید برتر پنداری، شورش و خشونت، بخشی مجاز در سیاست‌های ما باشد. آمریکا به این خاطر عذاب زیادی را متحمل خواهد شد».

«چاک شومر» رهبر اکثریت دموکرات مجلس سناگفت، گناهکار بودن ترامپ «حقیقتی غیر قابل بحث» است و به افراد حاضر گفت «پرچم نفرت‌انگیز و نژادپرستانه کنفدراسیون را به یاد بیاورید که [در حمله به کنگره] در صحن‌های اتحادیه ما برافراشته شده بود».

"خلیل جبران محمد" استاد تاریخ دانشگاه هاروارد آمریکا در این باره اظهار داشت: اکنون ترامپ سردسته نو کنفدراسیونی است که پیش‌تر حزب جمهوری خواه نام داشت. این حزب از افرادی تشکیل شده است که ایدئولوژی اجدادی آن‌ها همواره در تمام سطوح دولت و جامعه مشهود بود. بگذارید روشن بگویم، آمریکا همواره به همین شکل بوده است.

«بریتنی کوپر» نویسنده سیاه‌پوست آمریکایی نیز در واکنشی نوشت، دادگاه استیضاح ترامپ او را به یاد دورانی می‌اندازد هیأت منصفه‌های سفیدپوست، به ندرت قتل‌های فراقانونی هم‌نوعان خود را محکوم می‌کردند.

طرح استیضاح "دونالد ترامپ" رییس جمهور سابق آمریکا به اتهام "تحریک به شورش" در ششم ژانویه، روز شنبه با کسب کمتر از دو سوم آرای نمایندگان مجلس سنای امریکا شکست خورد.

کلیدواژه