دلو 27, 1399 15:15 Asia/Kabul
  • کرونا و بازسازی اقتصاد جهان محور نشست گروه هفت
    کرونا و بازسازی اقتصاد جهان محور نشست گروه هفت

برون مرزی-رئیس‌جمهوری آمریکا قرار است در اولین رایزنی‌اش با رهبران کشورهای عضو گروه هفت در مورد مهمترین مسائل جهانی از جمله همه‌گیری کرونا، بهبود وضعیت اقتصاد جهان و مسئله چین رایزنی کند.

به گزارش روز دوشنبه (15فوریه) خبرگزاری رویترز، کاخ سفید طی بیانیه ای اعلام کرد که "جو بایدن" رییس جمهور آمریکا در اولین نشست با رهبران کشورهای عضو گروه هفت که روز جمعه به صورت مجازی برگزار می شود، به بیان دیدگاهش در مورد تولید و توزیع واکسن کرونا و همچنین تداوم اقدامات برای همکاری ها علیه تهدید بیماری‌های واگیردار در جهان خواهد پرداخت.

کاخ سفید افزود: رئیس جمهور در نشست مجازی رهبران گروه هفت همچنین بر لزوم تقویت رقابت پذیری جمعی و اهمیت به روز کردن قوانین جهانی با هدف مقابله بهتر با چالش های اقتصادی و مسئله چین تاکید خواهد کرد.

در ادامه بیانیه کاخ سفید آمده است:  بایدن به دنبال این بوده که از زمان حضورش در سمت ریاست جمهوری امریکا پیام تعامل دوباره واشنگتن با جامعه جهانی و نهادهای مختلف را به کشورها انتقال دهد.

این در حالی است که "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری پیشین آمریکا طی چهار سال گذشته همواره بر سیاست " اول آمریکا" تاکید می کرد که همواره انتقادهای گسترده جهانی به دنبال داشت.

از جمله انتقادهای جهانی طی دوره ریاست جمهوری ترامپ، اقدام وی در خارج کردن آمریکا از یکسری نهادها و سازمان های مهم از جمله سازمان بهداشت جهانی و توافق نامه آب و هوایی پاریس بوده است.

این اولین نشست رهبران کشورهای عضو گروه هفت کشور صنعتی جهان است که از آوریل سال گذشته برگزار می شود.

کشورهای آمریکا، بریتانیا، آلمان، فرانسه، کانادا، ایتالیاو ژاپن اعضای گروه هفت موسوم به جی هفت (G7) هستند.

 

کلیدواژه