دلو 30, 1399 10:03 Asia/Kabul
  • انتقاد دبیرکل سازمان ملل از توزیع ناعادلانه واکسن کرونا
    انتقاد دبیرکل سازمان ملل از توزیع ناعادلانه واکسن کرونا

دبیرکل سازمان ملل متحد، همه‌گیری ویروس کرونا را تشدید کننده عوامل بی‌ثباتی در جهان دانست و از توزیع ناعادلانه واکسن کرونا انتقاد کرد.

به گزارش رادیودری، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در نشست شورای امنیت با موضوع اطمینان از دسترسی مناسب به واکسن‌ های کرونا تاکید کرد، پیشرفت در واکسیناسیون بسیار نابرابر و ناعادلانه بوده است. 

گوترش در این نشست با اشاره به تزریق 75 درصد واکسن‌ کرونا فقط در 10 کشور، از اینکه بیش از 130 کشور حتی یک دوز این واکسن دریافت نکرده‌اند، انتقاد کرد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز چهارشنبه طی نشستی دسترسی به واکسن کرونا و کارزار واکسیناسیون در برابر همه گیری ویروس کووید-19 در سطح جهان را بررسی کرد.  

راه های تضمین دسترسی کشورهای در حال توسعه به واکسن کرونا و تزریق این واکسن به نیروهای صلحبان سازمان ملل متحد از جمله موضوعاتی است که در دستور کار این جلسه شورای امنیت قرار داشت.  

براساس آمارهای سایت "ورلدومترز" Worldometers، تا کنون در جهان بیش از 110 میلیون و 297 هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده که از این تعداد بیش از 2 میلیون و 436 هزار نفر نیز جان باخته اند.

کلیدواژه