حمله لفظی ترامپ به بایدن
(last modified 1399-11-30T14:00:41+00:00 )
دلو 30, 1399 18:30 Asia/Kabul
  • حمله لفظی ترامپ به بایدن
    حمله لفظی ترامپ به بایدن

رئیس جمهوری پیشین آمریکا، رئیس جمهوری این کشور را در رابطه با واکسن کرونا مورد حمله لفظی قرار داد.

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری فارس، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در اولین مصاحبه خود از زمان ترک کاخ سفید مدعی شد اظهارات رئیس جمهوری این کشور درباره واکسن کرونا نشان می‌دهد یا او دروغ می‌ گوید یا عقلش را از دست داده است. 

بایدن روز سه‌ شنبه در گفت ‌و گو با شبکه  خبری سی ان ان گفت، زمانی که ریاست‌ جمهوری آمریکا را برعهده گرفت، هیچ واکسن کرونایی موجود و در دسترس نبود.

این در حالی است که اظهارات بایدن با موجی از انتقادات روبرو شد و منتقدان تصریح کردند که واکسن کرونا از قبل از کریسمس موجود بوده است.

با توجه به اینکه دو شرکت آمریکایی «فایزر» و «مُدرنا» تأییدیه واکسن‌های ضد کرونایی خود را دریافت و میلیون‌ها دوز از آنها را در سراسر آمریکا و کشور‌های دیگر از جمله بریتانیا توزیع کرده ‌اند اما، حدود 60 نفر در آمریکا بعد از دریافت یکی از واکسن‌های «فایزر» یا «مُدرنا» جان باخته ‌اند و صدها نفر دچار عوارض بعضاً تهدید کننده حیات شده‌ اند.

آمریکا هم اکنون در صدر کشور‌های جهان هم از نظر میزان شمار مبتلایان به ویروس کرونا و هم از نظر میزان مرگ و میر ناشی از این ویروس قرار دارد.

آمریکا که بسیار دیرتر از کشورهای دیگر به انجام آزمایش‌های تشخیص ابتلا به ویروس کرونا روی آورده، در حال حاضر به دلیل شمار زیاد افراد بیمار، با کمبود شدید تجهیزات پزشکی مواجه شده است.

کارشناسان بهداشتی، عملکرد بد دولت پیشین آمریکا به ریاست دونالد ترامپ را دلیل وخامت بحران کرونا در این کشور می دانند.

کلیدواژه