حوت 02, 1399 09:41 Asia/Kabul
  • سازمان ملل متحد خواستار اجرا و تقویت برجام شد
    سازمان ملل متحد خواستار اجرا و تقویت برجام شد

معاون سخنگوی سازمان ملل متحد، با استقبال از نامه آمریکا در پس گرفتن ادعای فعال شدن مکانیسم موسوم به ماشه علیه ایران، گفت: از همه طرف‌ها می‌خواهیم برای تقویت و تحکیم برجام اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، فرهان حق روز جمعه در نشست خبری خود با استقبال از تحول انجام شده، افزود: امیدواریم هر آنچه که در روزها و هفته‌های آتی انجام می‌شود برای تقویت اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک باشد.

معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد ادامه داد: بار دیگر از همه طرف‌ها می‌خواهیم اقداماتی را انجام دهند که از این دستاورد مهم دیپلماتیک را تقویت و تحکیم سازد.

حق درباره لغو محدودیت بیشتر دیپلمات‌های ایرانی هم اظهار کرد: این اتفاق خوبی است که دیپلمات‌ها بتوانند راحت‌تر و سازنده‌تر فعالیت‌هایی را که باید، انجام دهند.

معاون سخنگوی سازمان ملل متحد افزود: انتظار داریم ایران به همکاری خود با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه دهد.

آمریکا بامداد جمعه علاوه بر پس گرفتن اقدام دولت «دونالد ترامپ» در بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، محدودیت‌های تردد دیپلمات‌های ایران را هم کاهش داده است. 

اعمال محدودیت‌ها علیه تردد دیپلمات‌های ایران در نیویورک بخشی از سیاست موسوم به «فشار حداکثری» بود که دولت ترامپ آن را بعد از خروج از برجام با هدف آوردن ایران پای میز مذاکره بر سر آنچه به زعم او «توافق بهتر» خوانده می‌شد آغاز کرد. 

دونالد ترامپ در حالی ۲۰ ژانویه/1 دلو سال جاری میلادی کاخ سفید را ترک کرد که در تحقق این هدف ناکام ماند و به دلیل سیاست‌هایش در قبال ایران شدیداً مورد انتقاد گروه‌های مختلف قرار گرفت. 

 

کلیدواژه