حوت 03, 1399 14:30 Asia/Kabul
  • حمایت اتحادیه اروپا از سفر مدیرکل آژانس انرژی اتمی به ایران
    حمایت اتحادیه اروپا از سفر مدیرکل آژانس انرژی اتمی به ایران

همزمان با سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران، سفیر و نماینده دائم اتحادیه اروپا نزد سازمان‌های بین‌المللی گفت که این اتحادیه از تلاش‌های مدیرکل برای دستیابی به تفاهم درباره تداوم نظارت‌های ضروری آژانس در ایران، حمایت می کند.

به گزارش رادیودری، استفن کلمنت روز یکشنبه با انتشار پیامی در توئیتر افزود که نظارت‌های آژانس بخش مهمی از چارچوب برجام بشمار می‌رود.

پیشتر «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزارت امور خارجه اتریش هم سفر مدیر کل آژانس به تهران را مهم ارزیابی کرده و از تلاش‌های وی حمایت کردند.

رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شنبه شب برای دیدار با رئیس سازمان انرژی اتمی و گفت‌وگو درباره آخرین تحولات در فعالیت‌های هسته‌ای ایران در چارچوب کاهش تعهدات برجامی وارد تهران شد.

مدیرکل آرژانتینی آژانس بین المللی انرژی اتمی در شرایطی متفاوت و حساس و با ماموریتی خاص به تهران سفر و متعهد شده است که بی‌طرفی، استقلال و حرفه‌ای گری را اصول اساسی کار آژانس قرار دهد.

مجلس شورای اسلامی ایران اول دسامبر/11قوس با تصویب قانون لغو تحریم‌ها دولت را مکلف کرد که در صورت ادامه تحریم‌های آمریکا، همکاری با آژانس را محدود کرده و گام‌های بیشتری را درخصوص کاهش تعهداتش ذیل برجام بردارد.

براساس ماده ۶، «دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است براساس بند‌های ۳۶ و ۳۷ برجام، ظرف مدت ۲ ماه از تصویب این قانون، دسترسی‌های نظارتی فراتر از پروتکل الحاقی بر اساس برجام را متوقف کند.»

کلیدواژه