طرح مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی برای مقابله با ایران
(last modified 1399-12-07T06:48:23+00:00 )
حوت 07, 1399 11:18 Asia/Kabul
  • طرح مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی برای مقابله با ایران
    طرح مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی برای مقابله با ایران

یک رسانه آمریکایی مدعی شد، آمریکا و رژیم صهیونیستی بدلیل دیدگاه‌های متفاوتی درباره برجام بدنبال تشکیل کارگروه مشترکی علیه ایران هستند.

پایگاه خبری آمریکایی "آکسیوس" ادعا کرد، جو بایدن رئیس‌ جمهوری آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی دیدگاه‌های متفاوتی درباره برجام دارند و قصد تشکیل کارگروه مشترکی برای هماهنگی سیاست‌های دو طرف در قبال ایران را دارند.

این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران و گروه های مقاومت نقشی اساسی در مقابله با توطئه ها و اقدامات محور آمریکایی - صهیونیستی در منطقه دارند.

دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهوری سابق آمریکا بعد از خروج از برجام در راستای سیاستی موسوم به فشار حداکثری علاوه بر بازگرداندن تحریم‌های متوقف‌شده ذیل این توافق و اعمال تحریم‌های جدید به سیاست‌هایی تحریک‌آمیز مانند ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روی آورد.

تئوری ترامپ این بود که این سیاست‌ها می‌تواند جمهوری اسلامی ایران را به مذاکره بر سر توافقی جدید به جای برجام وادار کند.

دولت جدید آمریکا به ریاست جو بایدن ضمن اعتراف به شکست سیاست فشار حداکثری  اظهار کرده است قصد دارد ایالات متحده را به برجام بازگرداند.

جمهوری اسلامی ایران نیز همواره تاکید کرده، با توجه به آنکه واشنگتن طرفی بوده که توافق را نقض کرده و کاهش تعهدات تهران در واکنش به اقدام غیرقانونی آمریکا انجام شده هر گامی از سوی تهران بعد از رفع تحریم‌ها صورت خواهد گرفت.

کلیدواژه