ارزیابی مثبت مسکو از وضعیت پیرامون برجام 
(last modified Thu, 25 Feb 2021 11:04:42 GMT )
حوت 07, 1399 15:34 Asia/Kabul
  • ارزیابی مثبت مسکو از وضعیت پیرامون برجام 
    ارزیابی مثبت مسکو از وضعیت پیرامون برجام 

معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، روند اوضاع پیرامون توافق هسته‌ای ایران را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش رادیودری، "دمیتری پولیانسکی" معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک اعلام کرد، این کشور روند اوضاع پیرامون توافق هسته‌ای ایران را مثبت دانسته و مهمترین گام در شرایط کنونی را ایجاد مکانیزمی برای بازگشت آمریکا به برجام می‌داند.

پولیانسکی افزود: روسیه امیدوار است که ایالات متحده به درک واقع بینانه‌ای از اهمیت برجام دست یافته و به این توافقنامه بازگردد. 

"دمیتری پولیانسکی" تأکید کرد، اجرای کامل برجام به معنای "یک چارچوب زمانی دقیق و جدی" است و هرگونه مباحثه درباره اینکه تغییراتی باید در این توافقنامه بوجود آید، اقدامی غیرسازنده خواهد بود.

اظهارات پولیانسکی در حالی است که ایران و آژانس بین المللی اتمی یکشنبه گذشته توافق کردند اجرای پروتکل الحاقی و دسترسی‌های برجامی در ایران به طور کامل متوقف شود و صرفا تعهدات پادمانی ایران اجرا می‌شود. 

ایران به دنبال خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا از برجام  (8 می 2018)  تلاش کرد توافق هسته‌ای را به شرط عمل دیگر طرف‌های این توافق به تعهداتشان حفظ کند اما اروپایی ها هیچ موفقیتی در اقدامات عملی وعده‌ داده شده برای حفظ این توافق کسب نکردند.

کلیدواژه