تبعیض نژادی در واکسیناسیون کرونا در آمریکا
(last modified 1399-12-17T06:19:02+00:00 )
حوت 17, 1399 10:49 Asia/Kabul
  • تبعیض نژادی در واکسیناسیون کرونا در آمریکا
    تبعیض نژادی در واکسیناسیون کرونا در آمریکا

یک مرکز پژوهشی در آمریکا اعلام کرد، دسترسی به واکسن کرونا و توزیع آن در میانه لایه ها و بخش های مختلف جامعه آمریکا متفاوت است.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، بنیاد خانواده کایسر که یکی از مراکز پژوهشی آمریکاست، نشان می‌دهد سیاه پوستان و رنگین پوستان دیگر در آمریکا با فاصله‌ای بسیار زیاد، بهره مندی کمتری از واکسن کرونا داشته اند.

بر اساس آمار این موسسه، 66/8 درصد از واکسن کرونا که در آمریکا تزریق شده به سفیدپوستان بوده است.

این در حالی است که سیاه پوستان آمریکا، فقط 6/1درصد از دریافت کنندگان واکسن کرونا را در این کشور تشکیل می‌دهند.

این رقم درباره آسیایی تبار‌های آمریکا، 4/6 دهم درصد است.

سهم لاتین تبار‌های آمریکا از واکسن کرونای تزریق شده نیز تاکنون فقط 7/5 هفت و نیم درصد بوده است.این آمار، سبب تشدید نگرانی‌ها درباره نابرابری در خصوص دسترسی به واکسن در سراسر آمریکا شده است.

طبق این گزارش، با وجود تاکید دولت "جوبایدن" رییس جمهور آمریکا بر اجرای برنامه واکسیناسیون کرونا برای مقابله با بیماری کووید-19 در آمریکا به عنوان اولویت اصلی وی در شرایط کنونی، دسترسی به واکسن کرونا در مناطق مختلف آمریکا به موضوعی جدی تبدیل شده است.

طبق نتایج آخرین تحقیق اخیر موسسه پژوهش‌های سیاست گذاری مناطق روستایی در آمریکا نشان می‌دهد در یک صد و 11 روستا در آمریکا، هیچ داروخانه‌ای وجود ندارد و در نتیجه مرکزی برای عرضه واکسن کرونا نیز در این مناطق وجود ندارد.

آمریکا  با بیش از 29 میلیون و 590 هزار فرد مبتلا که از این تعداد بالغ بر 535 هزار نفر جان باخته اند، کانون انتشار ویروس کرونا در جهان به شمار می رود.

کلیدواژه