حوت 18, 1399 17:03 Asia/Kabul
  • اتخاذ تدابیر امنیتی در محل برگزاری جلسه محاکمه قاتل جورج فلوید
    اتخاذ تدابیر امنیتی در محل برگزاری جلسه محاکمه قاتل جورج فلوید

پلیس مینیاپولیس در ایالت مینه‌سوتا، تدابیر امنیتی گسترده‌ای را برای محاکمه قاتل «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست آمریکایی در محل برگزاری جلسه محاکمه او اتخاذ کرد.

به گزارش رادیو دری، مقامات مینیاپولیس امنیت دادگاه محاکمه «درک شووین» افسر پلیس آمریکایی را با آوردن نیرو‌های گارد ملی و پلیس از ایالت با حصارکشی‌های امنیتی و سیم‌های خاردار، امنیت را برای دادگاه تقویت کردند.

در آستانه محاکمه «درک شووین» که با گذاشتن زانو روی گردن «جورج فلوید» موجب مرگ او شد، صد‌ها معترض در مینیاپولیس به خیابان‌ها آمدند.

معترضانی که دیروز (یکشنبه) در اعتراض به قتل «جورج فلوید» در مینیا پولیس به خیابان‌ها آمده بودند با به نمایش گذاشتن یک تابوت سفید پوشیده با گل، خواستار عدالت نژادی و توقف وحشیگری پلیس شدند.

«جورج فلوید» شهروند سیاهپوست ساکن مینه سوتا بود که در 25 ماه مه 2020 قربانی قساوت افسر سفید پوست آمریکایی شد. «شووین» با قرار دادن زانوی خود بر گردن فلوید به مدت 9 دقیقه، وی را به طرزی دلخراش به قتل رساند. با این حال این افسر سفید پوست به قتل از نوع درجه دو متهم شد.

جنایت پلیس مینه سوتا موجی از اعتراضات ضد نژادپرستی را در سراسر آمریکا به راه انداخت. آتش اعتراضات ضد نژادپرستی آمریکا تا کشور‌های اروپایی نیز شعله کشید.

 

کلیدواژه