واشنگتن: نامه 140 قانونگذار کنگره درباره ایران با رویکردمان سازگار است
(last modified Wed, 10 Mar 2021 09:04:58 GMT )
حوت 20, 1399 13:34 Asia/Kabul
  • واشنگتن: نامه 140 قانونگذار کنگره درباره ایران با رویکردمان سازگار است
    واشنگتن: نامه 140 قانونگذار کنگره درباره ایران با رویکردمان سازگار است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روزانه خود اعلام کرد که نامه 140 قانونگذار درباره ایران با رویکرد کاخ سفید بسیار سازگار است.

به گزارش شبکه خبری "ای بی سی"، "ند پرایس" سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا، شامگاه سه شنبه (9مارس) در  نشست خبری روزانه خود، نامه 140 قانونگذار آمریکایی به «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا درباره ایران را با رویکرد کاخ سفید سازگار دانست و افزود: نخستین گام پایبندی برای پایبندی بوده و سپس به دنبال تقویت و طولانی‌تر کردن مفاد آن هستیم.

140 قانونگذار از هر دو حزب آمریکا روز سه‌شنبه در نامه‌ای از دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور کشورشان خواسته‌اند به توافقی فراتر از برجام با ایران دست پیدا کند.

طبق این گزارش، قانونگذاران آمریکایی در این نامه از بایدن خواسته‌اند هدفش را رسیدن به اجماع دو حزبی بر سر ایران و تلاش برای دست‌یافتن به توافق جامعی قرار دهد که علاوه بر مسائل هسته‌ای، سایر اختلافات با تهران را هم پوشش می‌دهد.

این نامه به امضای 70 قانونگذار دموکرات و 70 قانونگذار جمهوری‌خواه رسیده و روز سه‌شنبه برای «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا ارسال شده است.

قانونگذاران آمریکایی در توضیح درباره شرایط مدنظر خود برای توافق جدید، خواستار مهار برنامه موشکی ایران، بازگرداندن محدودیت‌ها علیه برنامه هسته‌ای و کنترل فعالیت‌های منطقه‌ای این کشور شده‌اند.

به رغم اینکه واشنگتن در مه 2018 بطور یکجانبه از توافق هسته‌ای ایران خارج شد، اما همچنان مدعی است که بازگشت به برجام منوط به عقب نشینی ایران از گام‌هایی است  که در واکنش به نقض تعهدات آمریکا در قبال این توافقنامه برداشته است.

این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده است که با توجه به آنکه واشنگتن طرفی بوده که توافق را نقض کرده و کاهش تعهدات تهران در واکنش به اقدام غیرقانونی آمریکا انجام شده هر گامی از سوی تهران بعد از رفع تحریم‌ها صورت خواهد گرفت.

کلیدواژه