حوت 26, 1399 18:03 Asia/Kabul
  • بزرگترین گردهمایی جهانی حقوق زنان در سال 2021
    بزرگترین گردهمایی جهانی حقوق زنان در سال 2021

شصت و پنجمین اجلاس کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد، فراخوان جهانی توسعه مشارکت زنان در مدیریت معضلات جهانی است که از 15 مارس/25حوت آغاز شده است.

به گزارش تارنمای رسمی کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد، موضوع این نشست جهانی که در سایه بحران کرونا به صورت مجازی در حال برگزاری است، «مشارکت کامل و موثر زنان در تصمیم گیری های عمومی، محو خشونت، تحقق برابری زن و مرد و استقلال همه زنان و دختران است».

«پومزیله ملامبو–نوکا»،  مدیر اجرایی نهاد ملل متحد برای برابری جنسیتی (UN Women) در این زمینه بیان کرد: «همه گیری کووید-19، تبعیض آمیزترین بحرانی است که جهان تاکنون نظیر آن را به خود ندیده است. اقشار محروم و زنان بیشترین قربانیان آن بوده اند که البته با اراده سیاسی قوی و تقسیم هرچه سریع تر قدرت میان زنان و مردان، می توان بر این بحران و سایر بحران های عصر حاضر همچون تغییرات اقلیمی و جنگ ها فائق آمد».

خشونت علیه زنان کم و بیش در همه جای جهان وجود داشته اما خطرناکتر از وضعیت کشورهای توسعه نیافته که بیشتر در مظان اتهام قرار دارند، اوضاع کشورهای غربی است که خشونت و تبعیض علیه زنان، زیر پوششی از اقدامات حقوق بشری و تبلیغات رسانه ای پنهان مانده و آمار و ارقام کمتری در این زمینه ارائه می شود.

کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد، یکی از ارکان اجرایی شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد (ECOSOC) است که به موجب قطعنامه شماره 11 مورخ ژوئن سال 1946 از سوی این شورا تاسیس شده است.

کلیدواژه