حوت 27, 1399 08:24 Asia/Kabul
  • بریتانیا زرادخانه اتمی خود را به 260 کلاهک افزایش می‌دهد
    بریتانیا زرادخانه اتمی خود را به 260 کلاهک افزایش می‌دهد

با وجود تعهد بریتانیا برای کاهش ذخایر بمب‌های اتمی، لندن با بازنگری سیاست دفاعی، خارجی و امنیتی اعلام کرد، زرادخانه اتمی خود را گسترش می‌دهد.

به گزارش رادیودری، دولت بریتانیا روز سه شنبه اعلام کرد، قصد دارد زرادخانه اتمی خود را افزایش دهد. در گزارش دولت بریتانیا برای بازنگری سیاست دفاعی، خارجی و امنیتی آمده است، بریتانیا به شرایطی که انبار ذخایر کلاهک‌های اتمی این کشور بیشتر از 260 بمب نباشد، منتقل خواهد شد. 

براساس این گزارش، در برنامه بازنگری سیاستهای بریتانیا همچنین ذکر شده است که تهدید تروریستی در این کشور کاملا واقعی است و قصد دارند در این راستا مشارکت امنیتی با کشورهای مختلف از جمله عربستان سعودی و همچنین رژیم صهیونیستی را افزایش دهند. 

قصد لندن برای همکاری با عربستان سعودی برای مبارزه با تروریسم درحالیست که ریاض طی دو دهه گذشته همواره به صادرات تروریسم و تسلیح گروههای مسلح تروریستی متهم بوده است. 

در حال حاضر بریتانیا حدود 195 کلاهک اتمی در اختیار دارد. بریتانیا در حالی قصد دارد زرادخانه اتمی خود را به 260 کلاهک گسترش دهد که این کشور در بررسی دفاعی استراتژیک سال ۲۰۱۵ خود به کاهش مجموع ذخایر تسلیحات هسته‌ای خود تا حدود ۱۸۰ کلاهک متعهد شده بود.

کلیدواژه