حمل 05, 1400 13:33 Asia/Kabul
  • پکن: از توافقات نفتی خود با ایران محافظت می‌کنیم
    پکن: از توافقات نفتی خود با ایران محافظت می‌کنیم

پس از انتشار اخباری در خصوص هشدار واشنگتن به پکن در خصوص ادامه تعاملات نفتی با تهران، وزیر بازرگانی چین تأکید کرد که پکن‌ از توافقات نفتی خود با ایران محافظت می‌کند.

به گزارش رادیو دری، «گائو فنگ» وزیر امور بازرگانی چین روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری ضمن دفاع از روابط دوجانبه پکن و تهران گفت، هیچ‌گونه اطلاعیه‌ای درباره تحریم ‌های نفتی ایران از جانب دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا دریافت نکرده است.  

پیش از این، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» مدعی شده بود که چین تا حد قابل توجهی واردات نفت از ایران را افزایش داده است.

اظهارات وزیر بازرگانی چین در حالی مطرح شده که اواخر ماه حوت، روزنامه انگلیسی «فایننشال‌تایمز» گزارش کرد که یک مقام آمریکایی می‌گوید واشنگتن به پکن اطلاع داده اجرای تحریم‌های دولت سابق آمریکا علیه نفت ایران را ادامه خواهد داد.

در همین حال، هوا چان‌یینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین نیز روز چهارشنبه بار دیگر بر ضرورت بازگشت آمریکا به توافق برجام و لغو تحریم‌های غیرقانونی علیه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و گفت، مسئله هسته‌ای ایران در برهه‌ای حساس قرار گرفته و اولویت فوری این است که آمریکا به برجام برگردد.

 

کلیدواژه