حمل 05, 1400 15:48 Asia/Kabul
  • انتشار گزارش سالانه چین درباره نقض حقوق بشر در آمریکا
    انتشار گزارش سالانه چین درباره نقض حقوق بشر در آمریکا

اداره اطلاعات شورای دولتی جمهوری خلق چین گزارش سالانه خود را درباره موارد نقض حقوق بشر در آمریکا در سال 2020 میلادی، منتشر کرد.

به گزارش رادیو دری به نقل از سایت شورای دولتی چین، در این گزارش 28 صفحه ای آمده، در سال 2020 میلادی، بی کفایتی واشنگتن در مهار همه گیری، نتایج تاسف باری را رقم زد و بی نظمی در دموکراسی آمریکا آشوب های سیاسی را موجب شد. همچنین، اقلیت های قومی تبعیض نژادی را تجربه کردند و ناآرامی های ادامه دار اجتماعی، امنیت عمومی را در آمریکا تهدید کرد.
این گزارش در ادامه توجه را به شکاف فزاینده غنی و فقیر در آمریکا جلب می کند که نابرابری اجتماعی را در این کشور موجب شده و می افزاید، اقدام آمریکا به نادیده گرفتن قوانین بین المللی فجایع انسانی را موجب شده است.
این گزارش در کنفرانس خبری اداره اطلاعات شورای دولتی جمهوری خلق چین منتشر و تصریح شد، هدف از انتشار آن تاکید بر معیارهای دوگانه واشنگتن در بحث حقوق بشر است.
چانگ جیان، مدیر مرکز تحقیقات حقوق بشر دانشگاه نانکای گفت: "ما با انتشار این گزارش می خواهیم شرایط واقعی حقوق بشر در آمریکا را نشان دهیم و روشن کنیم که واشنگتن وقتی از حقوق بشر در کشورهای دیگر حرف می زند، نیات سیاسی خود را دنبال می کند."
انتشار این گزارش که به موارد مختلف خشونت پلیس و حملات علیه آسیایی تبارهای آمریکا نیز اشاره کرده، پس از آن است که واشنگتن و متحدانش با اشاره به رفتار پکن با اقلیت اویغور در سین کیانگ تحریم هایی را علیه چین اعمال کردند.

کلیدواژه