حمل 16, 1400 09:00 Asia/Kabul
  • روسیه: اقدامات ناتو رقابت تسلیحاتی را در جهان تشدید می‌کند
    روسیه: اقدامات ناتو رقابت تسلیحاتی را در جهان تشدید می‌کند

وزارت خارجه روسیه اقدامات ناتو مبنی بر افزایش هزینه ها را باعث تشدید رقابت تسلیحاتی در سطح جهان عنوان کرد.

به گزارش رادیو دری، وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه در بیانیه ای به مناسبت هفتاد و دومین سالروز تاسیس سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) ، اعلام کرد، افزایش هزینه های ناتو در سال ۲۰۲۰ ، ۷.۴ درصد افزایش داشته که خود عامل تشدید رقابت تسلیحاتی  در سطح جهانی می‌شود.

در این بیانیه گفته شد: بودجه نظامی ناتو در سال ۲۰۲۰  یک هزار و ۹۰ میلیارد دلار در حالیکه بودجه نظامی روسیه ۵۰ میلیارد دلار بود.

وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه خود با بیان اینکه هفتاد و دو سال پیش ناتو با اعلام هدف حفظ صلح بوجود آمد، عنوان کرد، امروز این سازمان بمباران یوگسلاوی سابق، تهاجم به عراق و عملیات نظامی علیه لیبی را در سابقه خود دارد.  

روسیه و ناتو هر سال رزمایش‌هایی را در مناطق دریای بالتیک و سیاه برگزار می‌کنند که بر تنش‌ها در روابط سیاسی دو طرف می‌افزاید.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اخیرا در نشست اندیشکده «باشگاه سیاسی والدای» در مسکو با انتقاد از سیاست‌های خصومت طلبانه ناتو گفت: ناتو حتی از گفت و گو با روسیه درباره دور کردن محل برگزاری رزمایش‌ها از خطوط حائل دو طرف و توافق درباره حداکثر فاصله بین هواپیماها و ناوهای روسیه و ناتو خودداری می‌کند.  

 

کلیدواژه