حمل 18, 1400 14:22 Asia/Kabul
  • «سرگئی لاوروف» : سیاست های آمریکا، منطقه را بهم ریخته است
    «سرگئی لاوروف» : سیاست های آمریکا، منطقه را بهم ریخته است

وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه پاکستان ، سیاست های نادرست آمریکا را عامل اصلی بحران در منطقه دانست .

به گزارش رادیو دری، «سرگئی لاوروف» روز چهارشنبه در نشست خبری با  «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان در اسلام آباد، ضمن انتقاد از رویکرد واشنگتن در منطقه غرب آسیا  گفت: سیاست‌های آمریکا بر ایجاد هرج و مرج در منطقه معطوف شده و مسکو مخالف این راهبرد است.

وزیر امور خارجه روسیه  افزود، آمریکا استراتژی‌های تفرقه انگیزی را ایجاد کرده که باعث بی ثباتی منطقه شده است.

لاوروف از رایزنی‌ با «شاه محمود قریشی» همتای پاکستانی خود درباره وضعیت منطقه  از جمله سوریه، یمن، فلسطین و لیبی گفت، ما معتقدیم که در شرایط تنش در منطقه، نباید ماموریت تشکیل  کشور مستقل فلسطین را فراموش کرد.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین با اشاره به وضعیت افغانستان نسبت به تشدید خشونت‌ها به ویژه تحرکات گروه تکفیری داعش در این کشور همچنین افزایش اقدامات تروریستی در شمال و شرق افغانستان ابراز نگرانی کرد و افزود: پاکستان و روسیه توافق کردند تا برای دستیابی به راه حل پایدار و مستقل برای پایان دادن به جنگ در افغانستان مذاکرات سیاسی و فراگیر ادامه یابد.

وزیران امور خارجه پاکستان و روسیه همچنین در این نشست خبری از افزایش مناسبات تجاری دو کشور طی یکسال اخیر و شناسایی ظرفیت‌های بالقوه مشترک برای گسترش روابط همه جانبه‌ خبر دادند.

 وزیر امور خارجه پاکستان هم در این نشست خبری گفت ، روابط این کشور با روسیه وارد مرحله جدیدی شده است.

 

کلیدواژه