حمل 18, 1400 16:07 Asia/Kabul
  • احتمال تحریم المپیک زمستانی 2022 پکن توسط آمریکا و متحدانش
    احتمال تحریم المپیک زمستانی 2022 پکن توسط آمریکا و متحدانش

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که این کشور درباره تحریم مشترک بازی‌های المپیک زمستانی 2022 در چین با متحدان و شرکایش گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش رادیو دری، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این زمینه افزود، «بایکوت مشترک چیزی است که ما قطعاً مایلیم درباره آن بحث کنیم. یک رویکرد هماهنگ نه تنها مطابق با منافع ما خواهد بود بلکه به نفع متحدان و شرکایمان هم هست.»

وی در ادامه اظهاراتش تاکید کرد، «این یکی از مسائلی است که در دستورکار قرار دارد، و زمانی که چیزی برای اعلام داشته باشیم، قطعاً آن را اعلام خواهیم کرد.»

براساس این گزارش، ماه گذشته میلادی «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا هم اعلام کرده بود که این کشور مایل است از بازی‌ها کناره‌گیری کند.

نمایندگان جمهوری خواه کنگره آمریکا در ادامه موضع گیری های ضد چینی مقام های این کشور اخیراً قطعنامه‌ ای را ارائه دادند که براساس آن از کمیته بین المللی المپیک خواسته شده در خصوص محل برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی 2022 تجدیدنظر شود.

در صورت تحریم المپیک زمستانی ۲۰۲۲ در چین، این اولین تحریم المپیک از سوی آمریکا بعد از المپیک تابستانی سال ۱۹۸۰ در مسکو خواهد بود که در میانه فشارها بر پکن از سوی غرب صورت خواهد گرفت.

تنش‌ در روابط میان واشنگتن و پکن که طی سال‌های اخیر و در دوره زمامداری «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری سابق آمریکا افزایش یافته است، همچنان با روی کار آمدن دولت «جو بایدن» ادامه داد.

کلیدواژه