حمل 23, 1400 07:59 Asia/Kabul
  • افشای جزئیاتی از حمله طرفداران ترامپ به کنگره آمریکا
    افشای جزئیاتی از حمله طرفداران ترامپ به کنگره آمریکا

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گزارش داد، نیروهای گارد ملی ساعت‌ها پس از درخواست کمک مقامات آمریکایی و حمله طرفداران رئیس جمهوری سابق این کشور به کنگره، وارد عمل شدند.

به گزارش رادیودری به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت دفاع آمریکا در گزارشی اعلام کرد، "مایک پنس" معاون رئیس جمهوری سابق این کشور روز ششم ژانویه/17جدی1399 در پی حمله طرفداران دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا به کنگره در تماس با "کریستوفر میلر" سرپرست وقت پنتاگون، پاکسازی کنگره از طرفداران ترامپ را خواستار شده بود.

براساس این گزارش، "چاک شومر" رهبر اقلیت‌ دموکرات سنای آمریکا و "نانسی پلوسی" رییس مجلس نمایندگان این کشور نیز با مقامات ارتش نیز تماس‌های مشابهی داشتند.

در این گزارش آمده است، مقامات پنتاگون روز چهارم ژانویه/15جدی1399، دو روز پیش از حمله طرفداران ترامپ به کنگره، در تماس تلفنی با وزرای دولت سابق آمریکا جزئیات استقرار گارد ملی در برابر مجلس نمایندگان این کشور را بررسی کرده بودند.

پیش از تجمع هواداران ترامپ در مجاورت کنگره، 255 نیروی گارد ملی در واشنگتن مستقر شدند اما شهردار پایتخت آمریکا در نامه‌ای به دولت نوشت، نیازی به استقرار نیروی بیشتر نیست.

هزاران نفر از طرفداران ترامپ ششم ژانویه/17جدی1399، دو هفته پیش از برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن و به منظور جلوگیری از تأیید نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی کنگره، با خشونت به ساختمان مجلس نمایندگان آمریکا حمله کردند.

حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره در پی انتشار پیام ها و ویدئوهای تحریک آمیز رئیس جمهوری سابق آمریکا در شبکه های مجازی، دست کم  6 کشته و شماری مجروح برجای گذاشت.

کلیدواژه