حمل 31, 1400 17:46 Asia/Kabul
  • زاخارووا: آمریکا تحریک کننده جنگ اطلاعاتی کنونی علیه روسیه است
    زاخارووا: آمریکا تحریک کننده جنگ اطلاعاتی کنونی علیه روسیه است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: آمریکا در پشت جنگ اطلاعاتی کنونی علیه روسیه قرار دارد.

به گزارش رادیودری به نقل از خبرگزاری نووستی، "ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد، آمریکا در پشت جنگ اطلاعاتی جمهوری چک علیه روسیه قرار دارد و بطور کلی برخورد کشورهای اتحادیه اروپا و اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو" با روسیه، در واشنگتن تعیین می‌ شود تا توجه جهانی را از مشکلات کشورهای غربی منحرف سازنند.  

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین یادآور شد، بودجه چند میلیون دلاری ناتو و اتحادیه اروپا برای جنگ اطلاعاتی علیه روسیه صرف می‌ شود.  

زاخارووا همچنین با اشاره به اینکه تصمیم مقام های جمهوری چک درباره اخراج گروهی از دیپلمات‌های روس، برای روسیه و مردم آن تحقیرآمیز بود، افزود: ادعای پراگ درباره دست داشتن روسیه در انفجار انبار نظامی در جمهوری چک در سال 2014، تنها تأییدی بر این است که این قبیل اطلاعات نادرست و جعلی بوده و برای آسیب رساندن به اعتبار روسیه ساخته و پرداخته می‌ شوند. 

جمهوری چک روز شنبه به 18 دیپلمات روس دستور داد تا طی 18 ساعت خاک این کشور را ترک کند. پراگ مدعی شده که این دیپلمات‌ها عناصر سرویس ویژه روسیه هستند.

وزارت امور خارجه روسیه روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که در پاسخ به اخراج 18 دیپلمات خود از جمهوری چک، 20 دیپلمات این کشور را اخراج کرد.

کلیدواژه