ثور 01, 1400 18:33 Asia/Kabul
  • همسویی سازمان منع تسلیحات شیمیایی با سیاست های غرب علیه سوریه
    همسویی سازمان منع تسلیحات شیمیایی با سیاست های غرب علیه سوریه

سازمان منع تسلیحات شیمیایی در همسویی با سیاست های غرب علیه سوریه، عضویت این کشور در این سازمان را با ادعای استفاده دمشق از سلاح شیمیایی به حال تعلیق در آورد.

به گزارش رادیو دری؛ سازمان منع تسلیحات شیمایی حقوق و امتیازات سوریه در این سازمان، از جمله حق رأی این کشور را با ادعای استفاده دمشق از سلاح‌های شیمیایی و عدم اطلاع رسانی درباره میزان ذخایر سلاح های شیمیایی خود تعلیق کرد. 

این در حالی است که پیش از این "الکساندر شولگین"، نماینده روسیه در سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سخنرانی خود در نشست روز سه ‌شنبه کنفرانس کشورهای عضو این سازمان در واکنش به پیشنهاد فرانسه برای تعلیق حقوق نظام سوریه در این سازمان با ادعای استفاده دمشق از سلاح شیمیایی هشدار داده بود، تلاش کشورهای غربی برای سلب حقوق و امتیازات سوریه در این سازمان منجر به تعمیق شکاف کنونی بین اعضاء و بی اعتبار شدن این ارگان بین ‌المللی خواهد شد.

سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی روز هشتم ماه آوریل با انتشار گزارشی مدعی شد که نیروهای نظامی سوریه در تاریخ 24 الی 27 مارس 2017 / 4 تا 7 حمل 1396 روستای لطامنه در استان حماه، غرب سوریه را با بمب ‌های حاوی گاز کلر و گاز سارین بمباران کرده است؛ ادعایی که توسط سوریه و روسیه تکذیب شده و دمشق و مسکو تأکید کرده‌ اند که کشورهای غربی سازمان مذکور را سیاسی کرده ‌اند.

مقامات دولت سوریه بارها اتهامات غرب مبنی بر استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی را غیر واقعی دانستند و اعلام کردند، سناریوی جعلی استفاده دمشق از تسلیحات شیمیایی بخشی از توطئه غرب به ویژه آمریکا علیه سوریه است.

اخبار جعلی بکارگیری سلاح شیمیایی از سوی دمشق، همواره بهانه ‌ای برای مداخلات و حملات نظامی  آمریکا و متحدانش به خاک سوریه و بمباران زیرساخت ‌های نظامی و اقتصادی این کشور بوده است.

کلیدواژه