ثور 04, 1400 10:06 Asia/Kabul
  • آمریکا: مخالفت اسرائیل بازگشت به برجام را تغییر نمی‌دهد
    آمریکا: مخالفت اسرائیل بازگشت به برجام را تغییر نمی‌دهد

سخنگوی کاخ سفید گفت مخالفت اسرائیل نظر واشنگتن برای بازگشت به برجام را تغییر نمی‌دهد.

«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید روز جمعه در نشست خبری خود در پاسخ به این سوال که هفته آینده مقامات اسرائیل به واشنگتن می‌آیند تا مخالفت خود با بازگشت به برجام را تاکید کنند، آیا کاخ سفید نسبت به بازگشت به برجام تغییر عقیده خواهد داد، اظهار کرد: خیر؛ در حال حاضر مذاکرات البته به شکل غیر مستقیم جریان دارد و یک ظرفیت دیپلماتیک به سمت توافق هسته‌ای است.

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: می‌دانیم که چالش وجود دارد و ما در حال تشویق همه طرف‌ها برای تداوم مذاکره هستیم.

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در هفته گذشته دو بار با هدف بحث درباره متوقف کردن بازگشت آمریکا به برجام تشکیل جلسه داد و قرار است مقامات امنیتی این رژیم در این هفته به واشنگتن سفر کنند.

واشنگتن در سال 2018 در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ به صورت یک جانبه از برجام خارج شد، اما جو بایدن جانشین او به بازگرداندن آمریکا به این توافق ابراز تمایل کرده است. با این حال تا کنون هیچ اقدام عملی از جانب دولت بایدن برای بازگشت به برجام صورت نگرفته است.

جمهوری اسلامی ایران پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و تعلل طرف‌های اروپایی در عمل به تعهداتشان در این توافق، گام‌هایی را تحت نظارت آژانس برای کاهش تعهداتش آغاز و بارها تاکید کرده است، در صورت لغو تمام تحریم‌ ها و اجرای تعهدات برجامی از سوی دیگر طرف های این توافق، به گونه ای که از منافع خود تحت برجام بهره مند شود، به اجرای کامل برجام باز می‌گردد.

کلیدواژه