ثور 08, 1400 14:18 Asia/Kabul
  • عمران خان: اتحاد امت اسلامی راهکار مقابله با اسلام هراسی
    عمران خان: اتحاد امت اسلامی راهکار مقابله با اسلام هراسی

نخست وزیر پاکستان، اتحاد ۵۰ کشور مسلمان دنیا در تحریم اقتصادی غرب را راهکار موثر برای مقابله با اسلام هراسی دانست.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روزنامه "دنیا نیوز" ، "عمران خان" که دولتش در یک ماه گذشته از سوی برخی از گروه‌های مذهبی از جمله گروه تحریک لبیک پاکستان برای اخراج سفیر فرانسه از اسلام آباد تحت فشار بود، گفت، ایجاد هرج و مرج داخلی به هیچ عنوان راه حل مقابله با اقدامات توهین آمیز به مقدسات اسلامی در جوامع غربی نیست.
نخست وزیر پاکستان با اشاره به تظاهرات همراه با خشونت گروه تحریک لبیک در کشورش و اینکه برجسته سازی موضع اسلام هراسی در جوامع بین المللی راهکاری به مراتب بهتر و موثرتر برای توقف اقدامات اسلام ستیزانه در غرب است،  تاکید کرد، کشورهای مسلمان می‌توانند برای دفاع از مقدسات خود در برابر غرب متحد شوند تا آنها بفهمند که مسلمانان درمقابل اهانت به مقدساتشان سکوت نمی‌کنند.
عمران خان گفت، همانگونه که صحبت کردن درباره "هولوکاست " در برخی از کشور‌های غربی جرم است، مسلمانان نیز باید از طریق همکاری جمعی به غرب تلقی کنند که حق توهین به مقدسات اسلامی به بهانه آزادی بیان را ندارند.
درهمین حال، پارلمان ملی پاکستان همچنان بررسی قطعنامه اخراج سفیر فرانسه از اسلام آباد را به درخواست گروه‌های مذهبی این کشور در دستور کار خود دارد.

 

کلیدواژه