ثور 11, 1400 10:56 Asia/Kabul
  • کشته شدن ۱۵ بیمار کرونایی براثر آتش سوزی بیمارستانی در هند
    کشته شدن ۱۵ بیمار کرونایی براثر آتش سوزی بیمارستانی در هند

پلیس هند اعلام کرد، ۱۵ بیمار کرونایی بر اثر آتش سوزی در بیمارستان محل بستری این بیماران جان خود را از دست دادند.

به گزارش رادیو دری، "راجندراسینه چوداساما" افسر پلیس هند گفت، کارگران بیمارستان و آتش‌نشانان، ۵۰ بیمار دیگر بیمارستان رفاه در شهرک "بهاروش" در ایالت گجرات در غرب این کشور را نجات دادند. 

"پرست ترست اف اندیا" نیز به نقل از "شالیش سانسیا" افسر آتش نشان هندی اعلام کرد، آتش سوزی در بخش بیماران کووید -۱۹ در طبقه زیرزمین رخ داده و تحقیقات درباره علت این حادثه در دست انجام است.

همزمان، خبرگزاری ان اچ کی اعلام کرد، کمبود واکسن کرونا در هند برخی شهرداری ها در این کشور از جمله در کلان شهرهای اصلی را مجبور کرده تا واکسیناسیون تمام افراد 18 سال به بالا را به تعویق بیاندازند. افراد 45 سال به بالا از پیش واجد شرایط واکسینه شدن بودند. رسانه های داخلی هند می گویند، 600 میلیون نفر دیگر نیز از روز شنبه واجد شرایط خواهند شد، اما برخی شهرداری ها گفته اند ، به دلیل کمبود واکسن، قادر به واکسینه کردن این گروه سنی جدید نیستند.

آرویند کجریوال، وزیر ارشد دهلی نو، پایتخت هند از شهروندان خواسته تا به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند چرا که دوزهای واکسن مورد نیاز موجود نیست.

تعداد روزانه مبتلایان به کرونا در هند از 300 هزار نفر فراتر رفته و شمار جان باختگان به دلیل کمبود تخت های بیمارستانی و اکسیژن نیز روبه افزایش است.

کلیدواژه