ثور 12, 1400 12:45 Asia/Kabul
  • قوانین ترامپ برای حملات خارج از مناطق جنگی فاش شد
    قوانین ترامپ برای حملات خارج از مناطق جنگی فاش شد

دولت بایدن یک سری از قوانین تدوین شده از سوی دونالد ترامپ در سال 2017 برای انجام عملیات ضدتروریستی خارج از مناطق جنگی فاش کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کنگره، قوانین تدوین شده "دونالد ترامپ" رئیس جمهور پیشین آمریکا در سال 2017 برای انجام عملیات ضد تروریستی در خارج از مناطق جنگی در حالی توسط دولت بایدن فاش شده است که کاخ سفید در حال بررسی حفظ یا حذف این قوانین است.

بر اساس این گزارش، عملیاتی که نیروهای نظامی آمریکا تحت پوشش این قوانین می توانند انجام دهند شامل حملات کماندویی و پهپادی است.

قوانین فاش شده توسط دولت بایدن نشان می دهد که در چارچوب قوانین ترامپ به فرماندهان نظامی این قدرت و اختیارات داده شده بود تا اگر احتمال آسیب رسیدن به غیرنظامیان وجود ندارد، چنین حملاتی را انجام دهند.

دولت بایدن در ماه ژانویه قانون جدیدی را وضع کرد که بر اساس آن کاخ سفید باید برای انجام عملیات نظامی خارج از افغانستان، عراق و سوریه، چراغ سبز نشان دهد.

هنوز معلوم نیست این قوانین چه تاثیری بر خروج نظامیان آمریکایی از خاک افغانستان خواهد داشت؛ ماموریتی که قرار است در ماه سپتامبر تکمیل شود.

حملات پهپادی از جمله در خارج از مناطق جنگی، یکی از جنجالی ترین تاکتیک های جنگی آمریکا به شمار می رود و منتقدان بارها از قربانی شدن غیرنظامیان در این حملات به شدت انتقاد کرده‌اند.

 

کلیدواژه