ثور 15, 1400 12:43 Asia/Kabul
  • اظهارات مفتی اهل‌تسنن پاکستان درباره روز جهانی قدس
    اظهارات مفتی اهل‌تسنن پاکستان درباره روز جهانی قدس

مفتی اهل‌تسنن پاکستان گفت: فرمان تاریخی و تحسین برانگیز امام خمینی (ره) برای گرامیداشت روز جهانی قدس باعث شد تا مسلمانان نسبت به مسئولیت مشترک خود در قبال فلسطین و مخالفت با رژیم اشغالگر صهیونیستی آگاه باشند.

«گلزار احمد نعیمی» روز چهارشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد افزود: امسال روز جهانی قدس در مقطع بسیار مهمی از تاریخ قرار دارد، خصوصاً پس از تحولات در خاورمیانه همبستگی بین المللی با ملت فلسطین موجب تقویت روحیه مقاومت در برابر اشغالگران میشود.
وی افزود: در وضعیت فعلی همه ما مصمم به حضور پرشور و باشکوه در آیینهای بزرگداشت روز جهانی قدس هستیم و معتقدیم که امت اسلامی باید با همسویی و همگرایی پیام مشترکی را برای برادران و خواهران فلسطینی و همزمان موضع مشترکی علیه اسرائیل مخابره کنند.
رئیس جماعت اهل حرم پاکستان با ادای احترام به بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی ایران و تمجید از فرمان تاریخی ایشان برای تعیین آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس، اظهار داشت: امام خمینی (ره) یک میراث مهم و ابدی از خود به جای گذاشتند که آن مسئولیت مشترک مسلمانان جهان در قبال فلسطین و دفاع از آزادی سرزمینهای اشغالی است.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به ابتکار امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران روز جهانی قدس نام‎گذاری شده ‏است.‏

روز جمعه 7می 2021 مصادف با 24 رمضان 1442 برابر با 17ثور روز جهانی قدس است.

کلیدواژه