تاکید اتحادیه اروپا بر لزوم استفاده از فرصت احیای برجام
(last modified 1400-02-16T20:03:22+00:00 )
ثور 17, 1400 00:33 Asia/Kabul
  • تاکید اتحادیه اروپا بر لزوم استفاده از فرصت احیای برجام
    تاکید اتحادیه اروپا بر لزوم استفاده از فرصت احیای برجام

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر لزوم استفاده از فرصت احیای برجام در مذاکرات وین تاکید کرد.

به گزارش تارنمای سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، اتحادیه اروپا روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای پیرامون ماحصل نشست وزرای امور خارجه هفت کشور صنعتی جهان در لندن نوشت، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین در این نشست بازگشت محتمل آمریکا به برجام و اطمینان از اجرای کامل و موثر این توافق را در راستای پیشرفت مذاکرات وین مهم ارزیابی کرد.

نشست سه روزه وزرای امور خارجه گروه هفت چهارشنبه شب در لندن به پایان رسید. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این مدت علاوه بر شرکت در جلسات کاری، با دیپلمات‌های عالی‌رتبه کشورهای شرکت کننده دیدار کرد.

بورل در ملاقات‌های جداگانه با وزرای امور خارجه آمریکا و بریتانیا درباره اهمیت احیای برجام و رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران تاکید کرد. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین دیروز به خبرنگاران در لندن گفت که اعضای گروه هفت را در جریان آخرین مذاکرات وین قرار داده است.

نمایندگان کشورهای عضو برجام طی سه هفته گذشته در وین گردهم آمده تا درخصوص فعال کردن این توافق و بازگشت احتمالی آمریکا به آن رایزنی کنند. آن‌ها تاکنون چندین نشست در قالب کمیسیون مشترک برجام در وین تشکیل داده و در زمینه احیای توافق هسته‌ای پیشرفت‌هایی را به دست آورده‌اند.

در همین حال سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیات ایران در مذاکرات برجام ظهر روز پنجشنبه وارد وین شد تا در دور چهارم مذاکرات کمیسیون مشترک شرکت کند. او قرار است امشب با رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار کند.

کلیدواژه