ثور 18, 1400 11:42 Asia/Kabul
  • طنین انداز شدن ندای مرگ بر اسرائیل در خیابان‌های لندن
    طنین انداز شدن ندای مرگ بر اسرائیل در خیابان‌های لندن

مسلمانان ساکن لندن پایتخت بریتانیا روز جمعه به همراه فعالان مدنی، گروه‌های مدافع حقوق بشر و ضد جنگ با راه اندازی کاروان خودروهای حامل پرچم فلسطین، روز جهانی قدس را گرامی داشتند.

به گزارش رادیو دری، شرکت کنندگان در این مراسم با سردادن شعار "مرگ بر اسرائیل"، حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.

مسلمانان، فعالان مدنی، گروه‌های مدافع حقوق بشر و ضد جنگ بریتانیایی در روز جهانی قدس پارچه نوشته‌هایی به همراه خود داشند که روی آنها نوشته شد، «فلسطین را آزاد کنید»، «اسراییل رژیمی تروریست و نژادپرست است»، «محاصره غزه را پایان دهید»، «اسرائیل را تحریم کنید» و «ما همه حزب‌الله هستیم.»

این برای نخستین بار طی دو سال گذشته بود که مخالفان رژیم غاصب صهیونیستی در بریتانیا در چارچوب روز جهانی قدس گردهم‌ آمدند.

آخرین بار در سال 2019 بالغ بر 8 هزار نفر در راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن شرکت کرده بودند.

مسلمانان و حامیان بریتانیایی مردم مظلوم فلسطین امروز حدود 3 ساعت در خیابان‌های لندن تظاهرات کرده و با اهتزاز پرچم فلسطین و سردادن شعار، اعتراض خود را به جنایت‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان  به ابتکار امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران روز جهانی قدس نام‎گذاری شده است تا مسلمانان سراسر جهان، انزجار خود را از سیاست‎های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی اعلام کنند.

کلیدواژه