ثور 18, 1400 13:26 Asia/Kabul
  • پیام مبارزان بین‌المللی؛ قدس پایتخت فلسطین است
    پیام مبارزان بین‌المللی؛ قدس پایتخت فلسطین است

شماری از شخصیت‌های بین‌المللی در پیام‌هایی در حمایت از قدس، قدس را پایتخت ابدی فلسطین برشمردند.

چند چهره مشهور و سرشناس از پنج قاره جهان در گفت و گو با شبکه المیادین به مناسبت روز جهانی قدس در موضعی مشترک به عنوان " مبارزان بین المللی قدس" تاکید کردند که قدس پایتخت ابدی فلسطین و خار چشم امپریالیسم و ناز پرورده صهیونیستش است.

"الکساندر دوگین"، متفکر و نظریه پرداز روسی در این گفت و گو ضمن محکوم کردن قدام دولت آمریکا  برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل اظهار داشت: خصوصی‌سازی قدس، کاملاً ناعادلانه است، زیرا قدس پایتخت سه شاخه توحیدی ادیان ابراهیمی است.

" آلیدا گوارا مارچ"، دختر چه‌گوارا از کوبا نیز اذعان داشت: قدس سرزمینی مقدّس عربی است. اسرائیلی‌ها نمی‌توانند از آن استفاده کنند. این سرزمینی متعلق به قوم دیگری است و فرهنگ دیگری است که نمی توان آن را شکست داد، یا از بین برد یا خرد کرد.

"زینب" دختر شهید سردار قاسم سلیمانی از ایران در این گفت و گو ضمن اعلام حمایت از انتفاضه مردم  فلسطین اعلام کرد: سازمان هایی که دم از حقوق بشر می‌زنند، سازمان‌های بین المللی و سایر کشورهای دیگر در مقابل غصب کشور فلسطین از سوی رژیم اشغالگر صهیونیست، نباید ساکت باشند و باید این مردم را حمایت بکنند.

 "توشار گاندی" نوه‌زاده ماهاتما گاندی از هند تاکید کرد: جهان باید با آرمان آنها و مبارزه آنها برای عدالت، همدردی کند.

"گراسیلا رامیرز کروز"، مبارز آرژانتینی و هماهنگ‌کننده کمیته بین‌المللی صلح، عدالت و کرامت ملتها

نیز در این گفت و گو اظهار داشت: دس خار چشم امپریالیسم و نازپرورده‌ صهیونیستش است که از سال 2017 دولت فاشیست و کینه‌جوی دونالد ترامپ زخمی عمیق بر پیکر ما وارد کرد زمانیکه آن را پایتخت اسرائیل اعلام و به همه اهانت کرد. هرگز! قدس، برای فلسطین و ملک بشریت است.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان  به ابتکار امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران روز جهانی قدس نام‎گذاری شده است تا مسلمانان سراسر جهان، انزجار خود را از سیاست‎های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی اعلام کنند.

 

 

 

 

کلیدواژه