ثور 18, 1400 14:54 Asia/Kabul
  • بازتاب گسترده سخنان مقام معظم رهبری در رسانه‌های پاکستان
    بازتاب گسترده سخنان مقام معظم رهبری در رسانه‌های پاکستان

رسانه‌های پاکستان بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و مصادف با روز جهانی قدس را بطور گسترده بازتاب دادند.

به گزارش رادیو دری ، روزنامه‌های انگلیسی و اردو زبان پاکستانی امروز شنبه نوشتند: رهبر عالی انقلاب اسلامی ایران روز گذشته در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت روز جهانی قدس اظهار داشتند، "اسرائیل نه یک کشور که یک پادگان تروریستی است، بنابراین مبارزه با آن یک وظیفه‌ همگانی است".

روزنامه «اکسپرس تریبیون» نوشت، آیت الله خامنه‌ای ملت‌های مسلمان را به ادامه مقابله با رژیم صهیونیستی فراخواندند و گفتند، مشارکت مسلمانان برای آزدی قدس یک کابوس برای صهیونیست‌ها است. روزنامه انگلیسی زبان «نیشن» چاپ شهر اسلام‌آباد هم با تاکید اینکه جمهوری اسلامی ایران اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و حمایت از آرمان فلسطین و پشتیبانی از گروه‌های مقاومت در سرزمین‌های اشغالی را در دستور کار دارد، به نقل از بیانات مقام معظم رهبری نوشت: مبارزه با این رژیم استبدادی مبارزه با ظلم و تروریسم است و یک وظیفه همگانی می‌باشد.

سایت خبری شبکه تلویزیونی «جیو نیوز» ، روزنامه اردو زبان «۹۲» ، روزنامه «جنگ» چاپ شهر راولپندی و همچنین، تعدادی از منابع انگلیسی و اردو زبان از جمله روزنامه «پاکستان آبزرور»، شبکه‌های خبری و پایگاههای اطلاع رسانی پاکستان هم بخش هایی از بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران را با انتشار تصاویر، اخبار و گزارش‌هایی بازتاب دادند. 

مسلمانان پاکستان هم روز جمعه در شهرهای مختلف این کشور همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و مصادف با روز جهانی قدس، همنوا با سایر ملت‌های آزادیخواه جهان و امت اسلامی برای اعلام همبستگی با ملت مظلوم فلسطین به خیابان‌ها آمده و از نبرد جبهه مقاومت برای آزادی قدس و شکست رژیم اشغالگر صهیونیستی حمایت کردند.

 

کلیدواژه