عقرب 12, 1395 10:53 Asia/Kabul
  • آغاز انتقال کودکان آواره اردوگاه کاله فرانسه

مسئولان اردوگاه آوارگان کاله در شمال فرانسه گفتند ، کودکان آواره این اردوگاه به مراکز دیگری منتقل خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس ، "استفان دووال" Stephane Duval ، مدیر اردوگاه کاله روز سه شنبه گفت ، کودکان آواره ای که در این اردوگاه نگهداری می شدند از صبح امروز چهارشنبه با اتوبوس به مراکزی که ویژه آوارگان کم سن و سال در نقاط مختلف تدارک دیده شده است، منتقل خواهند شد. دووال تصریح کرد در حال حاضر هیچ یک از کودکان آواره به انگلیس منتقل نخواهند شد.

یک منبع دیگر فرانسوی نیز که در عملیات انتقال آوارگان اردوگاه کاله مشارکت دارد، اعلام کرد انتقال کودکان آواره احتمالا چند روز طول خواهد کشید.

این منبع افزود، نزدیک به یک هزار وپانصد کودک به مراکز مخصوصی که برای آنها در نقاط مختلف کشور ایجاد شده است، انتقال خواهند یافت و در آنجا پرسنل وزارت کشور انگلیس با آنها ملاقات خواهند کرد. مذاکرات دولت های فرانسه و انگلیس درباره مسئله کودکان آواره تنشهای زیادی میان دو کشور ایجاد کرد. انگلیس هفته پیش از فرانسه خواسته بود تا از کودکان آواره محافظت کند، اما این درخواست واکنش شدید مقامات فرانسه را برانگیخت. گروههای حامی حقوق بشر در اروپا از این مسئله ابرازنگرانی کرده اند که تخریب حلبی آباد بزرگ جنگل در شمال فرانسه می تواند آوارگان به ویژه زنان و کودکان این اردوگاه را با سرنوشتی خطرناک روبرو کند. بیش از شش هزار آواره که ده درصدشان را کودکان تشکیل می دهند، در این اردوگاه زندگی می کردند.