ثور 21, 1400 22:45 Asia/Kabul
  • رایزنی روسیه و آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برجام
    رایزنی روسیه و آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برجام

معاون وزیر امور خارجه روسیه و مدیرکل اداره پادمان های آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار و دو طرف درخصوص برجام گفت وگو کردند.

وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه اعلام کرد: سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز با ماسیمو آپارو معاون مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی و رئیس اداره پادمان های دبیرخانه آژانس دیدار کرد.  

براساس این گزارش، در این دیدار دو طرف درخصوص مسائل مربوط به سیستم پادمان های آژانس بین المللی انرژی اتمی و بکارگیری تضمین ها در (مراکز هسته ای) ایران گفت و گو کردند.

ایران و اعضای گروه ۱+۴ از چند هفته پیش در وین برای دستیابی به توافقی برای احیای برجام در حالت اولیه که در سال ۲۰۱۵ امضا شده بود، مذاکره می کنند.

در این مدت رایزنی‌های فشرده‌ای میان هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ به صورت مستمر و فشرده ادامه یافته و دیدارهایی میان سید عباس عراقچی رئیس هیأت ایرانی و سایر روسای هیأت‌ها از جمله چند دیدار با انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس خارجی اتحادیه اروپا و نشستی چهارجانبه با سه کشور اروپایی برگزار شده است.

مذاکرات در سطح کارشناسی نیز در قالب کارگروه‌های سه‌گانه تحریمی، هسته‌ای و ترتیبات اجرایی و هم به صورت دو و چندجانبه پیگیری شده است.

در این مذاکرات تلاش می شود که آمریکا به اجرای کامل تعهدات خود در چارچوب برجام که از سال ۲۰۱۸ به بهانه های واهی و به دستور ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا از آن خارج شد بازگردد و ایران هم تعهدات خود در این توافق بین المللی را که از چندی پیش متوقف کرده است اجرا کند. 

کلیدواژه