ثور 23, 1400 12:28 Asia/Kabul
  • درخواست سناتورهای جمهوریخواه آمریکا برای توقف مذاکرات برجام
    درخواست سناتورهای جمهوریخواه آمریکا برای توقف مذاکرات برجام

گروهی متشکل از 43 سناتور آمریکایی با حمایت از تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، توقف مذاکرات برجام را در وین خواستار شدند.

به گزارش هفته‌نامه «نیوزویک»، یک گروه 43 نفری از سناتورهای جمهوریخواه آمریکا به رهبری «مارکو روبیو» سناتور ایالت فلوریدا روز چهارشنبه درنامه ای به "جو بایدن" رییس جمهوری، بدون اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی علیه  مردم فلسطین اعلام کردند: ما از شما می‌خواهیم هرچه سریع‌تر به مذاکرات با ایران پایان داده و صراحتاً شفاف‌سازی کنید که رفع تحریم‌ها صورت نمی‌گیرد.

این سناتورهای جمهوری‌خواه در این نامه ضمن حمایت از قساوت‌های اخیر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در قدس اشغالی، ایران را به حمایت مالی از گروههای مقاومت حماس متهم کردند.

به رغم تشدید حملات متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در روزهای اخیر، مقام‌های آمریکایی در مناسبات مختلف با حمایت از رژیم صهیونیستی، از حق این رژیم برای دفاع از خود حمایت کرده‌اند.

صبح امروز (پنجشنبه) نیز، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا طی تماس تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، از حق این رژیم برای دفاع از خود حمایت کرد.

در پی حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی در قدس اشغالی و حمله به نمازگزاران، تنش‌ها در فلسطین اشغالی شده یافته است.

اعتراضات مردم فلسطینی‌ از هفته گذشته نسبت به رای دادگاه رژیم صهیونیستی مبنی بر اخراج خانواده‌های فلسطینی از محله شیخ جراح در شرق بیت المقدس در میان حملات نیروهای صهیونیستی آغاز شده است.

بعد از حملات بی‌رحمانه و جنایتکارانه توپخانه و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار فلسطینیان بی‌گناه، ارتش این رژیم از شلیک شدن بیش از یک‌هزار و پانصد فروند راکت و موشک از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی طی سه روز اخیر خبر داد.

کلیدواژه