ثور 23, 1400 12:30 Asia/Kabul
  • ریابکوف: آمریکا هرچه زودتر در مواضع غیرسازنده خود تجدیدنظر کند
    ریابکوف: آمریکا هرچه زودتر در مواضع غیرسازنده خود تجدیدنظر کند

معاون وزیر امور خارجه روسیه در پی مقدمات دیدار روسای جمهور روسیه و آمریکا از مقامات واشنگتن خواست در مواضع غیرسازنده قبلی خود در برخورد با مسکو تجدیدنظر کنند.

به گزارش رادیودری، "سرگئی ریابکوف" با اشاره به اینکه مقامات مسکو هرگز از گفتگو با واشنگتن خودداری نکرده اند، گفت: «بدون تردید، موضوع ثبات راهبردی، یکی از موضوعات اصلی در دیدار احتمالی ولادیمیر پوتین و جو بایدن روسای جمهوری روسیه و آمریکا خواهد بود و مسلماً برای اینکه چنین مذاکراتی نتیجه بخش باشد، لازم است تا مقدمات آن به بهترین نحو آماده سازی شود.»

به گفته معاون وزیر امور خارجه روسیه، طرف روسی به شرکای آمریکایی یادآور شده است که آنها برای تجدیدنظر در خصوص مواضع دولت قبلی ایالات متحده زمان نیاز دارند، ولی این اقدام نباید بیش از اندازه زمان ببرد.

به عقیده کارشناسان در نشست احتمالی ولادیمیر پوتین و جوبایدن در یکی از کشورهای اروپایی، مسائل مربوط به اوکراین، کنترل تسلیحات، امنیت جهانی و ثبات راهبردی و مشکلات مربوط به عرصه اطلاعاتی و بحران دیپلماتیک بین دو کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.  

روابط غرب و مسکو از سال 2014 در چهار محور گسترش نفوذ نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو" به ویژه آمریکا نزدیک و حتی هم مرز روسیه در شرق اروپا، بحران اوکراین، دریای بالتیک و اوضاع سوریه تیره شده است.

آمریکا و اتحادیه اروپا از سال 2014  تاکنون مجموعه ای از تحریم های اقتصادی و مالی ضد روسی را وضع کرده اند که واکنش متقابل مسکو را در پی داشته است. ­

کلیدواژه