ثور 24, 1400 15:12 Asia/Kabul
  • واکنش مقامات آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطین
    واکنش مقامات آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطین

دو مقام آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان واکنش نشان دادند.

به گزارش رادیو دری، "برنی سندرز" سناتور دموکرات ایالت ورمونت آمریکا در واکنش به ادامه حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان گفت، آمریکا نباید از اسرائیل حمایت کند.

"رشیده طالب" نماینده مسلمان و عضو مجلس نمایندگان آمریکا طی سخنرانی خود در کنگره در واکنش به ادامه حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان اعلام کرد، بسیاری از سیاه پوستان و جوامع بومی معنای کشته شدن، بی خانمان شدن ، بیرون رانده شدن از خانه و سرزمین و سلب حقوق بشر را می دانند. 

بسیاری از کشورها، نهاد‌ها و سازمان‌های بین المللی فعال در زمینه حقوق بشر از جمله سازمان دیده بان حقوق بشر، اقدامات و سیاست‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها را نژادپرستانه توصیف کردند و آن را مردود دانستند.

وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه آخرین آمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی در دو روز گذشته را 69 نفر از جمله 17 کودک و 7 زن و شمار زخمی ها را هم نزدیک به 400 نفر اعلام کرده است.

رژیم اشغالگر قدس شب گذشته و بامداد امروز ده‌ها ساختمان و خانه را در باریکه غزه به ویژه شهرهای غزه و خان یونس هدف قرار داد و ویرانی های زیادی به بار آورد.

مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایات صهیونیست ها، اراضی اشغالی از جنوب تا شمال را آمار حملات گسترده موشکی و راکتی قرار داد که طی آن ده ها صهیونیست زخمی شده و خسارت های سنگینی به دشمن صهیونیستی وارد شد.

 

کلیدواژه