ثور 25, 1400 09:38 Asia/Kabul
  • محکومیت جنایات اخیر صهیونیستها ضد فلسطینیان از طرف سران کشورهای منطقه
    محکومیت جنایات اخیر صهیونیستها ضد فلسطینیان از طرف سران کشورهای منطقه

سران کشورهای شرق و غرب آسیا در باره جنایات رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی و غزه گفت و گو کردند.

به گزارش رادیو دری، حملات اخیر رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی، غزه و مردم فلسطین محور گفت و گوهای مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه ود.

رئیس جمهورترکیه در گفت و گوی تلفنی با سدیر جباروف رئیس جمهور قرقیزستان نیز خاطرنشان کرد، امیدوارم شاهد همکاری قرقیزستان در اقدامات بین‌المللی حملات علیه اسرائیل به مسجدالاقصی، غزه و فلسطین باشم.

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نیز در باره جنایات اخیر اسرائیل با همتای ترکیه ای خود گفت و گو کرد.در این تماس تلفنی اردوغان بر اهمیت نقش کابل در تلاش های چندجانبه برای شکستن سکوت جامعه بین‌المللی در قبال حملات اسرائیل به فلسطینی ها تاکید کرد.

رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با روسای جمهور روسیه و الجزایر، نخست وزیر پاکستان، امیر قطر، شاه اردن، پادشاه مالزی و ماهاتیر محمد نخست وزیر سابق مالزی، ضمن محکوم کردن حملات اسرائیل به فلسطینی ها خواستار اقدام فوری و موثر علیه رژیم صهیونیستی شد.

حملات اخیر رژیم صهیونیستی به فلسطینی ها و باریکه غزه و کشتار غیرنظامیان، اعتراض بسیاری از کشورهای جهان را به دنبال  داشته است.

بنابر آمار منتشر شده از سوی وزارت بهداشت فلسطین، از دوشنبه گذشته ۱۲۲ تن از جمله ۲۰ زن و ۳۱ کودک در حملات رژیم صهیونیستی به غزه شهید و بیش از ۹۰۰ تن زخمی شده اند.

قدس اشغالی و برخی دیگر از شهرهای فلسطین از ماه مبارک رمضان  شاهد درگیری نظامیان صهیونیست با تظاهر کنندگان و نمازگزاران فلسطینی است.

این در گیری ها از روز دوشنبه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی، شدت بیشتری پیدا کرده است.

 

کلیدواژه